• Helle333

Jahaaa

I höst ska vi på kick off med jobbet som vanligt. Jag missade förra årets jättekick off eftersom dottern bara var tre månader och vi skulle vara borta i 5 dagar. I år ska vi inte utomlands men ändock flera timmar bort med tåg/buss och vara borta tre dagar, två nätter. Hennes pappa kan inte ta henne. Jag har en kompis som har en jättebra relation med dottern men jag tror inte hon orkar ta hand om min dotter i flera dagar sådär eftersom hon har ont i kroppen. Barnets mormor bor 50 mil bort så de har inte kunnat bygga upp en såpass bra relation. Blä. Jag vill verkligen åka med på årets kick off men jag vet inte hur det ska kunna lösas. Det är liksom tre dagar jag är borta. Det är många dagar om dottern börjar gråta och vill ha mig där.

• Svar på tråden Jahaaa
  • Natulcien
    JanaLiiN skrev 2012-06-26 20:51:36 följande:
    Om man lämnar dem med en annan nära person (pappa eller motsvarande) så visst. Men finns ingen så nära person är det definitivt inget trams.
    Ja, pappan är ju självklart helt okej. Men han är ju ingen barnvakt, utan pappa. Och som jag förstod det så kunde ju inte just den här pappan ta hand om sin dotter.
  • Strumpans

Fast en person som är tätt involverad i familjen kan vara minst lika bra som en förälder.

Lämnade min son redan som 8 mån 5 dagar m mormor och morfar. Gick utmärkt!

• JanaLiiN
    Strumpans skrev 2012-06-26 21:11:57 följande:
    Fast en person som är tätt involverad i familjen kan vara minst lika bra som en förälder.

Lämnade min son redan som 8 mån 5 dagar m mormor och morfar. Gick utmärkt!
    Ja, det tyckte mina föräldrar också när de lämnade mig som liten. Tyvärr var det inte så ok, utan lämnade spår långt in i vuxen ålder.
  • fågelungarna

Helle333, du har redan fattat ditt kloka beslut. Det är inte råd du vill ha, utan sympati. Här får du det av en annan ensamstående som avstått både ett och annat roligt de senaste tre åren pga barnen. Men, har man bara inställningen att barets väl och ve är det viktigaste nu under dess första känsliga år så är det ändå ganska lätt att hålla sig hemma. Vad är väl en bal på slottet... Solig

• JanaLiiN
    fågelungarna skrev 2012-06-26 21:17:43 följande:
    Helle333, du har redan fattat ditt kloka beslut. Det är inte råd du vill ha, utan sympati. Här får du det av en annan ensamstående som avstått både ett och annat roligt de senaste tre åren pga barnen. Men, har man bara inställningen att barets väl och ve är det viktigaste nu under dess första känsliga år så är det ändå ganska lätt att hålla sig hemma. Vad är väl en bal på slottet... Solig
    Något man kan ta igen om ett par år, helt enkelt. 
  • fågelungarna

Jag tycker faktiskt att det är lite väl magstarkt av en arbetsplats att begära att man som anställd ska lämna hemmet för flera dagars bortavistelse, såvida man inte reser i jobbet som norm förstås. Förmodligen riskerar man sämre löneutveckling och sånt tråkigt när man inte kan följa med på viktiga konferenser som ensamstående med barn...

• Strumpans

Jana: du har nog andra problem än att du blev lämnad hos personer du var trygg hos som liten ;)

• JanaLiiN
    Strumpans skrev 2012-06-26 22:15:07 följande:
    Jana: du har nog andra problem än att du blev lämnad hos personer du var trygg hos som liten ;)
    Problemet var väl att mina föräldrar ansåg att jag var trygg där, medan jag inte upplevde det så. Det är så himla lätt som förälder att tro att man upplever detsamma som ens barn. 
  • JanaLiiN
    Strumpans skrev 2012-06-27 16:39:56 följande:
    Dåliga föräldrar om det inte kan avgöra om deras barn är tryggt eller inte
    Javisst, fast tyvärr är det ganska vanligt. Föräldrarnas behov går först, och så tycker man att det går så bra så när man lämnar bort barnet.
Svar på tråden Jahaaa