• Superbia

Norska namn?

Någon som har förslag på typiskt norska namn? Glad

• Svar på tråden Norska namn?
  • Greger b

Får jag drista mig föreslå några gamla fina norska pojknamn;

Roar, Reidar, Vidkun, Egil, Arne, Jens, Thorvald

• Superbia
    Greger b skrev 2012-06-26 17:24:56 följande:
    Får jag drista mig föreslå några gamla fina norska pojknamn;

Roar, Reidar, Vidkun, Egil, Arne, Jens, Thorvald
    Vidkun var nytt för mig. Är det vanligt eller?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Swinghunny

Ett fint norskt flicknamn (tycker jag iallafall) är Silja

Life is like a rollercoaster!
  • elinson

VIll du ha typiska eller typiska fina namn :) Jag bor i nordnorge och kring lofoten/vesterålen är det väldigt vanligt med dubbelnamn som svein-harry, Bjørn-Håkon, Siri-Mari osv. Men annars så tycker jag Vilde (som flicknamn) ær fint, Idar (kanske inte är typsikt norskt jag vet inte) och Sol är fina.

Kolla in:
    navn.klikk.no/

så kan du kanske få några tips.

• skogsvitter

Sindre, Silje, Silja, Siri, Alv, Vide, Agnar, Trond, Asbjörn, Nanna, Marit, Agnete, Gerd, Lene, Marit, ja det finns ju hur mycket som helst.

• annzah

Jag tycker att Mette är ganska käckt. Tyckte inte alls om det förut men sedan jag träffade en himla go tjej som heter så så fastnade det. Dessutom lagom långt (eller kort), lättstavat och rätt lättmatchat.

• Superbia
    elinson skrev 2012-06-26 17:39:44 följande:
    VIll du ha typiska eller typiska fina namn :) Jag bor i nordnorge och kring lofoten/vesterålen är det väldigt vanligt med dubbelnamn som svein-harry, Bjørn-Håkon, Siri-Mari osv. Men annars så tycker jag Vilde (som flicknamn) ær fint, Idar (kanske inte är typsikt norskt jag vet inte) och Sol är fina.

Kolla in:
    navn.klikk.no/

så kan du kanske få några tips.
    Vilket som egentligen, vad som är fint för dig kanske låter hemskt för mig Flört Sen är väl inte dubbelnamn något jag har funderat på kanske, men idéer kan man alltid få. Tack för länken, ska kolla in den!
  • Superbia
    skogsvitter skrev 2012-06-26 17:54:46 följande:
    Sindre, Silje, Silja, Siri, Alv, Vide, Agnar, Trond, Asbjörn, Nanna, Marit, Agnete, Gerd, Lene, Marit, ja det finns ju hur mycket som helst.
    Trond tycker jag om, men sambon totalvägrar tyvärr.
Svar på tråden Norska namn?