• Misan S

Vårdnadsbidrag

Hej, jag undrar hur många här som gått på vårdnadsbidrag? Jag ska få from augusti. Pga massa olika anledningar men nu undrar jag hur ni får ekonomin att gå ihop? Har ni några spartips? Tänkte att om vi är flera kanske vi kan följas åt o tipsa varann när det blir krisigt.

Själv har jag valt vårdnadsbidrag av följande anledningar:
    1. Jag vill inte missa något i min dotters utveckling, jag vill vara den som uppfostrar henne, inte en massa olika pedagoger. Känner att jag missade mycket när min son började förskolan.
    2. Rent praktiskt fungerar det inte just nu att jobba, då hon skulle få vara väldigt mycket på förskolan, och den har inte öppet alla tider som jag skulle behöva, då skulle jag få pussla med barnvakter som ska hämta och lämna henne på förskolan.
    3. Jag blev kraftigt försämrad i min sjukdom under den senaste graviditeten och vill förhindra sjukskrivningsträsket allt vad jag kan! 
    4. Min son börjar i den förskoleklass som jag vanligtvis ansvarar för så jag hade då fått söka förflyttning under ett års tid (för jag anser inte att man ska jobba med sitt eget barn.. inte i sin egen klass, det skulle inte funka för oss)        
    ps. jag är inte ofta på familjeliv, men jag kollar in lite då och då. Finns det någon som vill ha mer kontakt så kan vi byta mailadresser kanske? 

• Svar på tråden Vårdnadsbidrag
Svar på tråden Vårdnadsbidrag