• CookieKaka

ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?

Får jag va med här oxå? Har ju testat väääldigt tidigt nu på rd9 men ett tydligt plus. Tog testet för att jag mått konstigt igår och idag. Har ju inte TD förens nästa vecka men ville kolla om det är proggisarna som lurar kroppen eller om det kunde vara en grav. Har haft kraftiga ilningar i inne i slidan (ursäkta) som jag aldrig känt tidigare. Hoppas dom vill stanna hos oss i många månader framöver :)

• CookieKaka

Som jag har fattat det så får man äta färska räkor om dom är just färska. Dum som jag är (kanske tar ut segern i förskott) så sprang jag till butiken å köpte vi föräldrar gravid special och däri fanns det massor med kostråd. Ska jag lusläsa åt dig? Chocklad vet jag inget särskilt om. För mig blir sushi å kaffe tuffast men herregud jag kan leva på ärtsoppa om det vore en rekommendation bara bebis vill stanna :) ellerhur?!

• CookieKaka

På rekommendationer för fisk å skaldjur så står det räkor två till tre gånger vecka, så det kan du nog fortsätta med. Choklad hittar jag fortfarande inget om varken i tidningen eller på Livsmedelsverkets hemsida så om ingen annan här har koll så..... Jag äter det nog iaf.

• CookieKaka
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-27 19:01:58 följande:
    Har kraftiga menssmärtor så är livrädd att det är mf på G! :( Jag har de oftast på natten och lite under dagarna men inte lika ont men nu under kvällen fick jag kraftigt ont en gång men de är bara några sekunder.

Jag har typ samma kraftig mensvärk, ilningar, dragningar i äggstockarna, ont i ryggslutet men allt kommer å går lite när det vill förutom ilningarna som pågår hela natten utom när jag ställer mig upp. När jag slappnar av i blåsan(kissar) ilar det så jag blir rädd att allt är på väg ut! Har hört mig för med några gravida vänner och det verkar vara vanligt! Vi klarar det här! Nu är dom små fast! Punkt ;)
  • CookieKaka

Jag får oxå ett annorlunda mönster i nån timme efter att jag tagit progesteronet så jag intalar mig att det ska vara så, sen upplever jag det som att kroppen tar upp mer av proggisarna dom sista dagarna - inte lika mycket verkar komma ut....... (sorry igen) jag väntar med att ringa Örebro tills jag har TD och så är jag fortfarande en gnutta störd på labb så det är nog bra att jag inte ringer denna vecka :) är fortfarande vass i humöret!

• CookieKaka

Jag fick med mig ett papper som jag skulle fylla i och skicka in efter TD. Så jag fyller i det med resultatet och sen provar jag att ringa, svarar dom inte så kommer jag ringa min "hemklinik" som gjorde allt förberedande å göra vad jag kan för att få ett vul, kosta vad det kosta vill :) sen ska jag tro på det!!! Jag vet inte hur jag ska göra med mvc, tror jag ringer dom runt vul om jag lyckas annars blir den väl om typ två veckor eller nått. Vet ju inget om sånt här, vet inte ens hur man räknar ut bf när man gjort ivf så jag vet ju inte vilken vecka man är i lixom. Vi har mycket att lära :)

• CookieKaka

Har så j***vla ont nu! Ska set vräkningen vara så?? Magen är

Svälld som ett klot å det värker å så ilar det i, jag vet inte i vad men kan va livmodertappen typ..... Tog en Panodil nu å hoppas det släpper. Försökte äta lite men fick magknip å blev typ anfådd....

• CookieKaka
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-28 19:09:42 följande:
    du kan nog vara lugn för jag prata med en BM idag och hon sa att det va bara att vänja sig vid att ha ont, fullt normalt och man kunde räkna med att ha ont dom första veckorna mycket som händer. :)

Tack! Är så rädd att jag testat så tidigt så det egentligen inte kommer att bli nått, å i nästa sekund så är jag säker på att allt är som det ska...... Gick upp kl 01 i natt å tog ett till test bara för att jag fick för mig att jag drömt och på morgonen jämförde jag dom och set från natten var en aning svagare så då blev jag asdepp. Nu törs jag inte ta fler förens på TD nästa vecka..... Fy vad töntig man är!
Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?