• Emiii

Ni med lufthjul - ångrar ni er?

Hej!

Vi står i valet och kvalet mellan lufthjul och punkteringsfria hjul. Ni med lufthjul -  ångrar ni er i efterhand? Blir det lätt dåligt med luft i hjulen och punktering? Bor ni på landet eller i stan?

Tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden Ni med lufthjul - ångrar ni er?
  • Gurkan
    viseversa skrev 2012-06-27 18:43:57 följande:
    Aha då förstår jag. jag hade nämligen en kronan med dom STORA terränghjulen. nu brakade den vagnen ihop igår(handtaget gick rakt av) Så nu står den och skäms=(

Nej fy! Nä de stor-stora har vi inte men de blir ju stora på en liten sulky. Men har du kontsktat kronan?
  • viseversa
    Gurkan skrev 2012-06-27 18:45:56 följande:
    Nej fy! Nä de stor-stora har vi inte men de blir ju stora på en liten sulky. Men har du kontsktat kronan?
    Ja jag skrev ett argt mail. Och frågade om det verkligen är meningen att man inte kan gå ner för trottoar kanter eller ETT trappsteg med deras vagnar utan att handtaget ryker? Dock var den begagnad men i väldigt bra skick och högst 4 år gammal. Men det är väl inte meningen att man ska behöva köpa en ny vagn varje år bara för att handtaget inte ska knäckas. Tog en massa bilder på eländet också. vill ni se??
  • Gurkan
    viseversa skrev 2012-06-27 18:49:20 följande:
    Ja jag skrev ett argt mail. Och frågade om det verkligen är meningen att man inte kan gå ner för trottoar kanter eller ETT trappsteg med deras vagnar utan att handtaget ryker? Dock var den begagnad men i väldigt bra skick och högst 4 år gammal. Men det är väl inte meningen att man ska behöva köpa en ny vagn varje år bara för att handtaget inte ska knäckas. Tog en massa bilder på eländet också. vill ni se??

Förlåt ts omvi kapar tråden, jo jag vill gärna se. Har ju visserligen en sulky men tänk om det kan hända där med!
  • cocos87

jag har haft båda och vill inte ha någon annat än lufthjul!
    absolut på vintern, skillnaden är enorm!!! 

Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • Vendelsö

Jag hade en teutonia med luftdäck till första två barnen. Behövde inte pumpas men fick punktering vid ett par tillfällen. Sjukt olämpliga tillfällen även om det inte hände ofta. Väldigt jobbigt att dra en punkterad vagn ett par km kan jag intyga. Så denna gång har jag beställt vagn med punkteringsfria däck.

• Havsjungfrun

Vilka märken har ni fått punktering på? Kan tänka mig att det skiljer sig.Har kört Brio och Mountain terrain syskonvagn i ca. 4 år och inte en ena punktering!

• viseversa
    Gurkan skrev 2012-06-27 18:52:14 följande:
    Förlåt ts omvi kapar tråden, jo jag vill gärna se. Har ju visserligen en sulky men tänk om det kan hända där med!
    Bilder inlagda. kan säga att först gick ena sidan av mitt på. Sen efter ett litet tag när jag försökte ta mig hem så gick andra sidan av också. Om jag hade stått högst upp i en trappa hade det inte gått så bra kan jag säga! Och nej den var inte tungt lastad förutom unge,tom vattenflaska och barnmat.
  • Gurkan
    viseversa skrev 2012-06-27 19:36:15 följande:
    Bilder inlagda. kan säga att först gick ena sidan av mitt på. Sen efter ett litet tag när jag försökte ta mig hem så gick andra sidan av också. Om jag hade stått högst upp i en trappa hade det inte gått så bra kan jag säga! Och nej den var inte tungt lastad förutom unge,tom vattenflaska och barnmat.

Så där ska juinte en vagn gå av!
  • Gurkan
    Havsjungfrun skrev 2012-06-27 19:30:18 följande:
    Vilka märken har ni fått punktering på? Kan tänka mig att det skiljer sig.Har kört Brio och Mountain terrain syskonvagn i ca. 4 år och inte en ena punktering!

Ingen punktering på min emmaljunga och än så länge ingen på minkronan
Svar på tråden Ni med lufthjul - ångrar ni er?