Inlägg från: AnnaGreta 378 |Visa alla inlägg
  • AnnaGreta 378

Morföräldrarna...

Du kanske inte har "valt" att bo hos mormor och morfar Ts? Kanske har du inget att välja på?

Det verkar inte direkt superkul hos dina morföräldrar. Jag tror visst att du vet att de är gamla, snälla blablabla, men det är inte så roligt där iallafall....

Mitt tips: Stå ut ett tag. Var trevlig och försök få tag i ett eget boende så fort som möjligt!
    Om du ska plugga, studentkorridor?    

• AnnaGreta 378
    tjej87 skrev 2012-06-28 00:08:24 följande:
    Ditt val är att ta ditt CSN och betala hyra för en egen lägenhet. Så gör de flesta som är över 20 och studerar. Varför kan du inte göra som alla andra TS?

Vet inte var ni andra bor, men här är det inte superlätt att få tag på lägenheter.
  • AnnaGreta 378
    Anonym (X) skrev 2012-06-28 00:14:09 följande:
    Att saker inte är "superlätt" innebär inte att man inte har något val.

Hon skulle kanske kunna anstränga sig mer för att söka,  välja att bo längre utanför eller välja en annan utbildningsort.

Jag har två vuxna (duktiga och ambitiösa) barn som ansträngt sig. Det ena "barnet" har efter två år fått ett förstahandskontrakt, Hon fick bo hemma hos sin trista mamma (jag) ganska mycket längre än vad hon ville.
    Annan utbildningsort? Ja, Lund och Uppsala tex. kryllar ju av lediga lägenheter. 

Lite empati med Ts någon? Alla har det inte så bra förspänt. 
  • AnnaGreta 378
    Anonym (X) skrev 2012-06-28 00:21:20 följande:
    Jag hade lite framförhållning och fick studentrum i Lund lagom till terminsstart. Det var några år sedan men det samma fick min kusin i vintras.

Roligt för dej och din kusin. Var det för att ni hade sådan framförhållning?
  • AnnaGreta 378
    Anonym (X) skrev 2012-06-28 00:26:34 följande:
    Det vet jag inte men antagligen är det 2 mån till TS terminstart? Hon har tid att leta på. OM hon skulle vilja.

Och så ska man ha råd också....

Ja. Jag förstår vad du menar. Jag delar inte din inställning.
    Alla kan inte som du och är inte som du. Att förstå det är att bli vuxen. 

Nu är vi OT.

Lycka till Ts!  Hoppas att du kan stå ut ett tag hos dina morföräldrar. Betalar du något för att bo hos dem så kanske du kan ställa vissa "krav". I alla fall kan du framföra önskemål om hur du vill att ni ska ha det tillsammans.    

Svar på tråden Morföräldrarna...