Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Morföräldrarna...

Börja ta ansvar för ditt eget liv och inte skylla på andra?

Du är vuxen, dina morföräldrar är SNÄLLA om de låter dig bo där men det är ingen som tvingar dig att bo där, du är fri att hitta andra lösningar på ditt liv.

Bor du hos dina morföräldrar är det för att du har valt det.

• Anonym (X)
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-27 23:58:13 följande:
    Du kanske inte har "valt" att bo hos mormor och morfar Ts? Kanske har du inget att välja på?

Det verkar inte direkt superkul hos dina morföräldrar. Jag tror visst att du vet att de är gamla, snälla blablabla, men det är inte så roligt där iallafall....

Mitt tips: Stå ut ett tag. Var trevlig och försök få tag i ett eget boende så fort som möjligt!
    Om du ska plugga, studentkorridor?    
    Nej. hon har givetvis inget val.

TS utbildning är den enda som finns i landet och alla studenter bor kvar hos familjen för det går inte att betala hyra för en lägenhet. *ironi*

Att säga att TS kanske inte har något val är absurt.
  • Anonym (X)
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-28 00:11:15 följande:
    Vet inte var ni andra bor, men här är det inte superlätt att få tag på lägenheter.
    Att saker inte är "superlätt" innebär inte att man inte har något val.

Hon skulle kanske kunna anstränga sig mer för att söka,  välja att bo längre utanför eller välja en annan utbildningsort.
  • Anonym (X)

Menar du att du behöver bostad i GBG?

www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=0CG8QFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.direktpress.se%2FGlobal%2FDirektpress%2520G%25C3%25B6teborg%2FCentrum%2F2012%2F02%2520Februari%2FBoplats_CE.pdf&ei=IYbrT8PHCIXasgbIgd3PBQ&usg=AFQjCNHa7KCdkNbNF7eadvNwF_R9JngT8Q

• Anonym (X)
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-28 00:18:37 följande:
    Jag har två vuxna (duktiga och ambitiösa) barn som ansträngt sig. Det ena "barnet" har efter två år fått ett förstahandskontrakt, Hon fick bo hemma hos sin trista mamma (jag) ganska mycket längre än vad hon ville.
    Annan utbildningsort? Ja, Lund och Uppsala tex. kryllar ju av lediga lägenheter. 

Lite empati med Ts någon? Alla har det inte så bra förspänt. 
    Jag hade lite framförhållning och fick studentrum i Lund lagom till terminsstart. Det var några år sedan men det samma fick min kusin i vintras.
  • Anonym (X)
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-28 00:24:20 följande:
    Roligt för dej och din kusin. Var det för att ni hade sådan framförhållning?
    Det vet jag inte men antagligen är det 2 mån till TS terminstart? Hon har tid att leta på. OM hon skulle vilja.
Svar på tråden Morföräldrarna...