• Anonym

Storhelg hela midsommar?

Jag har uppfattat någonstans ifrån att hela midsommarhelgen (dvs även lördagen och söndagen) räknas som storhelg. Om det är olika inom olika fack avser det här vården, anställd kommunalt.

Jag har försökt googla mig till det, men det närmaste jag kommer är att någon random person hävdar att det är så. En random person på nätet gör ingen sanning, så är det någon som vet säkert, och kanske har en länk som styrker det? Eller som vet att det inte är så, och kan styrka det.

(Det är viktigt, då det att schematekniska skäl skulle flyttas runt på mina dagar, och när jag då påpekade för min chef att söndagen väl inte var utbytbar mot vilken söndag som helst, trodde hon inte att söndagen var annat än vanlig helg. Hon skulle visserligen kolla upp det, men ändå.)

• Svar på tråden Storhelg hela midsommar?
  • jimpan73

Är nog olika i olika kommuner ! Vi hade storhelg från torsdag 16.00 till måndag 07.00

• Anonym

Ok, men det stödjer ju åtminstone möjligheten att det är så även i min kommun ganska mycket. Tack! Då behöver jag åtminstone inte känna mig dumgirig som tog upp det:)

• Virus85

Vi har stor helg från någon gång mellan 16- 19 på torsdag till måndag kl 7 de är i Växjö kommun

• Erki

Jag kan ej ditt avtal men vet att några har det som så att om tex fredag är en helgdag men lördagen är en vanlig lördag, dvs ingen "röd dag, typ afton" så räknas både den och söndagen som vanlig helg-ob. Är däremot lördagen en helgdag, som i detta fall midsommardagen så är den och söndagen storhelg.
    Ring erat lönekontor och fråga vad som gäller i erat avtal.

• Anonym (Apan)

Vilket avtal tillhör du? HÖK ab? Det finns att Googla fram!

Svar på tråden Storhelg hela midsommar?