• Palette88

Höggravid, när är man det?

Hej! Jag har en fråga som jag behöver ha svar på. När räknas man som höggravid? I vilken vecka? Har läst runt lite och vissa säger redan i vecka 28, men kan det verkligen stämma? Det är ju då man går in i tredje trimestern. Jag själv är i vecka 34, har inte känt mig speciellt höggravid innan, dock börjar det kännas tungt nu. Hoppas ni kan svara på min fråga :)

• Svar på tråden Höggravid, när är man det?
  • nile10

Jag själv anser att man är hög gravid när bebisen är färdig bakad och kan komma ut när som helst. Typ efter vecka 36+0 iaf. I vecka 28 är det ju prematurt om barnet skulle födas

• Palette88

Jag har också tänkt på det. Vecka 28 låter alldeles för tidigt, jag hade knappt fått en mage då :)

• ius lexis

jag är i vecka 26 och anser mej långt ifrån höggravid! Har dock en ordentlig mage, men höggravid då tänker jag att det är ok att föda närsomhelst dvs att bebben är utvecklad. Så kanske från v 34-36 då! Sista 1,5 månaden är man väl kanse hög gravidObestämd

• katalysator
    ius lexis skrev 2012-06-28 14:01:03 följande:
    jag är i vecka 26 och anser mej långt ifrån höggravid! Har dock en ordentlig mage, men höggravid då tänker jag att det är ok att föda närsomhelst dvs att bebben är utvecklad. Så kanske från v 34-36 då! Sista 1,5 månaden är man väl kanse hög gravidObestämd
    Så tänker jag också... Den där sista "nu skulle bebisen kunna komma när som helst"-tiden.
  • Palette88

Ja jag har oxå tänkt så :) vet att många säger från vecka 28, men det känns så fel. Nu börjar jag känna att det är lite tungt och klumpigt, men känner mig ändå inte riktigt höggravid

• m0desty

Jag har känt mig höggravid från v 36-37 ungefär.

I vecka 28 är man ju smal! Skrattande 

• Saheell

Jag räknar höggravid från v. 36 och framåt (alltså v. 35+...) Varför vet i tusan, känns bara så

• Puma87

Från 37+0 säger min bm att man räknas som hög gravid.

Kitty 081003
  • Palette88

Ja, då tänker jag inte helt fel iaf

• Vide11

Jag läste i en bok att man är höggravid när man står med ryggen rakt mot väggen och inte ser sina fötter när man tittar ner. ;) det var i och för sig en rätt oseriös bok, alla ser vi ju olika ut både från start och Under graviditeten liksom. :)

• Palette88

Haha den va ju bra :) det måste jag ju prova :)

• Lolli87

Läste i en gravid tidning att man räknas som höggravid v 35-36 :)

• Saheell
    Vide11 skrev 2012-06-30 12:36:10 följande:
    Jag läste i en bok att man är höggravid när man står med ryggen rakt mot väggen och inte ser sina fötter när man tittar ner. ;) det var i och för sig en rätt oseriös bok, alla ser vi ju olika ut både från start och Under graviditeten liksom. :)
    Så då har jag varit höggravid sen v. 20 typ
  • LillaLivetIMagen

Jag kände mig aldrig höggravid, möjligtvis 2 sista veckorna pga en lätt graviditet. Dock anser jag som de andra i vecka 37 ca 1 månad innan bf :)

Svar på tråden Höggravid, när är man det?