• Längtar efter Dig

Sparkar?

När kände ni de första sparkarna?

Är gravid i v 18 och kände barnet för första gången i v16 som någon som petade med lillfingret inneifrån samt som ett "fladder"/fisk. Men nu i v 18 har det avtagit och känner inte lika mycket längre. Och så läser jag om alla MA i v 17-19 som de ofta får reda på under RUL. Är så orolig hela tiden att man lill* bebis inte mår bra där inne eller att det ska hända nått :(  

BF 3 dec :)
  • Svar på tråden Sparkar?
  • Isabella06

Jag kände okså lite fladder runt V 16. Tänkte oå va mysigt nu kommer de igång.. 
    Sen stannade de av, och nu i V 21 är det full fart, riktiga sparkar och känner olika delar på den lilla..

Så kan nog vara en period man inte känner av lika mkt.. Men är du otrolig ska man självklart kolla upp det..

Isabella-2006 <3 Lillebror i magen <3
  • Tamara

Min tredje graviditet, har moderkaka i framvägg kände i stort sett inget innan v.22 och nu några veckor senare så känner jag fortfarande inte jättemycket.

• Marlean

Shit jag kände rätt sent faktiskt tror det var v. 22 eller något. Tyckte det kändes som en orm eller alien först. Men sedan när den väl kommer igång så slutar den nästan inte.

• peppenonemi

Jag är i v.20 nu och känner sparkar varje dag :) inte så starka så de känns utanpå men jag känner honom tydligt :)

• Helenasoch jörgens

jag är i vecka 30 snart o känner varje dag, från vecka 25 el nåt sånt ska man känna varje dag!!!
    när jag va i vecka 18-20 kände jag inte varje dag....

• Längtar efter Dig
    lovegivespower skrev 2012-06-28 14:17:45 följande:
    Får jag fråga vad det är för boll det är på din bild ovanför bebisens huvud? Bara nyfiken Solig

Min sambo säger att det är en gloria haha, men det är väl egentligen gulkroppen som håller på att försvinna :)
  • Längtar efter Dig
    Isabella06 skrev 2012-06-28 14:18:19 följande:
    Jag kände okså lite fladder runt V 16. Tänkte oå va mysigt nu kommer de igång.. 
    Sen stannade de av, och nu i V 21 är det full fart, riktiga sparkar och känner olika delar på den lilla..

Så kan nog vara en period man inte känner av lika mkt.. Men är du otrolig ska man självklart kolla upp det..

Va härligt! Jo jag hade velat kolla upp det, men har redan gjort ett snabbt UL hos min BM i v. 16 då hela livmodern krampade som aldrig förr. Men bebisen mådde bra. Så jag får nog snällt vänta 7 dgr till RULet.. känns lite jobbigt  ibland bara.. mitt första barn så vet inte riktigt hur det ska kännas eller hur det ska vara.. 
  • sinfulmist

Du ska inte oroa dig i onödan. Dom säger att omföderskor känner tidigare. Håller inte riktigt med.

1 barnet vecka 17 sparkar
    2 barnet vecka 13-14 Fladder vecka 16 sparkar
    3 barnet veka 22 började jag känna sparkarna.
    4 barnet vecka 18 sparkar
    5 barnet vecka 20 sparkar
    6 barnet nu i vecka 17 börjar känna att det sprätter till ibland.

• Eliasmamma

Jag är lite som dig TS. Med sonen kände jag lite fladder osv i vecka 14 första gången, nu är jag i vecka 16 med syskon och känner inte nåt alls, senast föra veckan såg allt bra ut där inne i allafall.

Hade moderkakan i framvägg med sonen och har det så nu också tydligen 

• Längtar efter Dig

Ja på torsdag är det RUL så får hoppas att allt är okej då... Är nog inte den enda som är nervös över detta iofs :) tack för fina svar :)

• Butikslager

Dom har ju väldigt mycket plats att snurra runt där inne och helt konstigt är det nog inte om dom lägger sig och sparkar innåt då och då?

Och sen att dom har lite lugnare perioder då de växer och behöver energi till det.

• Anna8700

Hej :)

Måste fråga er som kanske vet, kan jag ha kännt min bebis i vecka 14? (förstföderska)
    Vet ju inte riktigt hur det ska kännas men kändes som när man klämmer på en ärta, det där lilla knäppet som
    blir..
    Men som sagt så vet jag inte men va en så underlig känsla :)

Svar på tråden Sparkar?