Inlägg från: Längtar efter Dig |Visa alla inlägg
  • Längtar efter Dig

Sparkar?

När kände ni de första sparkarna?

Är gravid i v 18 och kände barnet för första gången i v16 som någon som petade med lillfingret inneifrån samt som ett "fladder"/fisk. Men nu i v 18 har det avtagit och känner inte lika mycket längre. Och så läser jag om alla MA i v 17-19 som de ofta får reda på under RUL. Är så orolig hela tiden att man lill* bebis inte mår bra där inne eller att det ska hända nått :(  

BF 3 dec :)
  • Svar på tråden Sparkar?
  • Längtar efter Dig
    lovegivespower skrev 2012-06-28 14:17:45 följande:
    Får jag fråga vad det är för boll det är på din bild ovanför bebisens huvud? Bara nyfiken Solig

Min sambo säger att det är en gloria haha, men det är väl egentligen gulkroppen som håller på att försvinna :)
  • Längtar efter Dig
    Isabella06 skrev 2012-06-28 14:18:19 följande:
    Jag kände okså lite fladder runt V 16. Tänkte oå va mysigt nu kommer de igång.. 
    Sen stannade de av, och nu i V 21 är det full fart, riktiga sparkar och känner olika delar på den lilla..

Så kan nog vara en period man inte känner av lika mkt.. Men är du otrolig ska man självklart kolla upp det..

Va härligt! Jo jag hade velat kolla upp det, men har redan gjort ett snabbt UL hos min BM i v. 16 då hela livmodern krampade som aldrig förr. Men bebisen mådde bra. Så jag får nog snällt vänta 7 dgr till RULet.. känns lite jobbigt  ibland bara.. mitt första barn så vet inte riktigt hur det ska kännas eller hur det ska vara.. 
  • Längtar efter Dig

Ja på torsdag är det RUL så får hoppas att allt är okej då... Är nog inte den enda som är nervös över detta iofs :) tack för fina svar :)

Svar på tråden Sparkar?