• Anonym

Vi som inte lämnar våra idioter till män

Hej! Detta är väldigt känsligt för mig och därför väljer jag att vara anonym samt de andra som väljer att berätta om sina erfarenheter kan vara de.

Jag är en ung, framgångsrik, vacker, normal kvinna och gift med en helt normal framgångrik man (utåtsett)...

Jag älskar min man över allt annat, han är snygg, han passar min personlighet perfekt, vi har samma humor, vi vet allt om varandra, vi har massor med lyckliga stunder MEN han är inte perfekt. Han har ett fruktansvärt humör och kan aldrig prata om svåra/jobbiga saker utan skriker bara och ber mig vara tyst. 

Han kan skrika på mig på gatan om jag inte tror på något han säger eller om jag rynkar på ögonbrynen eller repeterar något för många gånger. Han Har tagit stryptag på mig offentligt och hemma, han har slagit mig i ansiktet så jag inte ens kände igen mig själv, jag var blå i flera dagar. ÄNDÅ stannar jag med honom. Jag älskar honom, jag vill inte se honom med en annan kvinna, jag vill inte lämna det liv jag ändå har som är positivt med honom(vilket ändå är större delen av tiden). Han är mitt allt och vi har varit tsm så många år, jag var bara barn när vi träffades första gången. Han är hela mitt liv!!!

Heder och självrespekt påstår kanske en del att jag inte har men enligt mig kan man inte snacka om sånt när det gäller äkta kärlek! Kärleken är fan starkare än allt...

Jag skulle gärna vilja prata med fler kvinnor som stannar med dåliga män.        

• Svar på tråden Vi som inte lämnar våra idioter till män
  • Anonym

Det är ju sådär det funkar - man tror att det handlar om äkta kärlek - en klassiker! Jag stannar också hos en dålig man - fast av andra skäl. Tycker synd om. Mina barns far. Samt att han inte är frisk. Han slår inte, men är negativ och har kort stubin.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-28 16:40:17 följande:
    Det är ju sådär det funkar - man tror att det handlar om äkta kärlek - en klassiker! Jag stannar också hos en dålig man - fast av andra skäl. Tycker synd om. Mina barns far. Samt att han inte är frisk. Han slår inte, men är negativ och har kort stubin.

Vad gör din man mot dig? Säger han elaka saker? hotar han?
  • nobilis

Det är väl stor skillnad på dåliga män och män som slår ?

En dålig man kan vara en lat, ohygienisk, egocentrisk, snål, aldrig hjälper till hemma osv men det är milsvid skillnad mellan en sådan man och en som slår.

Du skriver om äkta kärlek, att den är starkare än allt. Men är det kärlek från hans sida ?

Misshandlar man verkligen den man älskar ? Bara för att du inte tror på vad han säger ? Är det vad du kallar äkta kärlek ?

För mig är äkta kärlek precis tvärtom. Där repekterar man varandra, tar hand om varandra, skyddar varandra, gör saker för att glädja den andra. Ser varandras olikheter som något positivt. Men man slår aldrig, aldrig någonsin.

• Anonym
    nobilis skrev 2012-06-28 16:45:46 följande:
    Det är väl stor skillnad på dåliga män och män som slår ?

En dålig man kan vara en lat, ohygienisk, egocentrisk, snål, aldrig hjälper till hemma osv men det är milsvid skillnad mellan en sådan man och en som slår.

Du skriver om äkta kärlek, att den är starkare än allt. Men är det kärlek från hans sida ?

Misshandlar man verkligen den man älskar ? Bara för att du inte tror på vad han säger ? Är det vad du kallar äkta kärlek ?

För mig är äkta kärlek precis tvärtom. Där repekterar man varandra, tar hand om varandra, skyddar varandra, gör saker för att glädja den andra. Ser varandras olikheter som något positivt. Men man slår aldrig, aldrig någonsin.

Älskar dom män som misshandlar alla sina kvinnor ingen kvinna då eller? För en del män misshandlar alla kvinnor dom är tsm med.
  • Anonym (Camilla)

Visst, än så länge skadar du ingen annan än dig själv men sätter du barn till världen med den där mannen är du ingenting annat än ett stort ego.

• Anonym

Det finns psykopater, alltså personer med diagnosen psypopati. Oftast män, oftast snygga, charmiga och yrkesmässigt framgångsrika, men självcentrerade och manipulativa. Jag har varit tillsammans med en. I början var det perfekt, sen började det dåliga. Han började bryta ner mig totalt genom psykisk och fysisk misshandel, ibland lite ibland mycket, men det var konstant. Och däremellan var han fin och charmig. Jag gick från att vara en snygg, social och självsäker tjej till ingenting och han blev mitt allt trots att jag hatade det. Jag hade svårt att komma ifrån för i vår framgångsrika familj pratar vi inte om problem. Men tillsist med hjälp av mamma, min bäste vän och kvinnojour kom jag ur det och det som väntade var en lång process tillbaka till välmående. NU SÄGER JAG INTE ATT DIN KILLE ÄR PSYKOPAT FÖR DET ÄR EN JÄVLIGT ALLVARLIG ANKLAGELSE. Men du ska inte finna dig i att vara rädd, bli misshandlad och nertryckt. Det är ingen värd.

• Blancheflour
    FruOlsson1 skrev 2012-06-28 16:54:36 följande:
    Män som slår är inte kapabla att älska plus att det är ngt fel på dem i huvudet.
    Det räcker inte med att ena partnern älskar, båda måste älska varandra för att det ska fungera!

Jag tror att män som slår är kapabla att älska - men inte kvinnan de slår utan andra kvinnor som de respekterar. Vissa människor passar inte ihop, går på varandra nerver, retar sig på varandra osv men stannar kvar av andra skäl än kärlek, praktiska skäl förmodligen och därför förekommer också otrohet oftast i såna förhållanden där det är brist på kärlek..

TS, uppenbarligen är din sambo tillsammans med dig av andra skäl än kärlek och det kan mycket väl vara så att även era vänner och familjer har förstått vad som pågår bakom fasaden, det brukar vara så att alla vet men ingen säger något för ingen vill lägga sig i...

Jag vet bara att en man som älskar en kvinna slår henne inte, han respekterar henne.
  • Anonym
    Anonym (Camilla) skrev 2012-06-28 17:00:35 följande:

Visst, än så länge skadar du ingen annan än dig själv men sätter du barn till världen med den där mannen är du ingenting annat än ett stort ego.

Hört talas om att det finns massor med misshandlare som enbart slår sina fruar och är änglar mot sina barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-28 16:50:10 följande:
    Älskar dom män som misshandlar alla sina kvinnor ingen kvinna då eller? För en del män misshandlar alla kvinnor dom är tsm med.
    Skulle du medvetet skada en person du älskar? Skulle du ens skada en okänd människa? 

Om man bryr sig om en person så skulle man inte medvetet skada denne, men  ogillar men en person så vill man faktiskt den illa. Du kanske tror att din man har problem med temperamentet och i stundens hetta gör dig illa, men om han älskade dig så skulle han lämna dig eller söka hjälp, för ingen vill väl skada den man älskar. 

Din man älskar inte dig, och innerst inne vet du nog det.  
Svar på tråden Vi som inte lämnar våra idioter till män