Inlägg från: SofieA86 |Visa alla inlägg
  • SofieA86

Min vikt förstör allt..

Jag är en tjej på 26 år och varit överviktig hela mitt liv. Jag väger strax över 100 och är liten till växten. Jag är så fruktansvärt trött på min övervikt men jag har så svårt att gå ner i vikt. Jag tränar på gym ca 4 dagar i veckan och då går jag på löpbandet i en timme och kör lite styrketräning MEN jag har så svårt att låta bli att småäta så om jag bara kunde låta bli det och äta rätt så hade jag säkert gått ner i vikt.

Jag och min sambo vill ha barn men jag har svårt att bli gravid troligtvis pga av min övervikt samt att jag har en mild variant av PCO.

Jag är livrädd att jag ska få gå barnlös resten av livet och jag vill ju inget hellre än att gå ner 35 kilo, minst. Jag har provat LCHF men jag mår dåligt av den kosten så det är inget alternativ för mig. Vart kan jag vända mig för att få hjälp?

• Svar på tråden Min vikt förstör allt..
  • SofieA86

Jag småäter det som är onyttigt ex godis och kakor. Jag vet att jag kan gå ner om jag bara skärper mig då jag gick ner 10 kilo förra sommaren genom att dra ner på sockret och vara ute och röra på mig men sen hamnar jag ur fokus och går upp kilorna igen. Jag tycker det är superkul på gymmet ( faktiskt ) och älskar känslan när man går därifrån svettig och trött så det är just sötsuget jag har svårt att stå emot :/

• SofieA86
    Constancia skrev 2012-06-28 17:40:08 följande:
    Har du testat Stevia? Du kan göra egna goda söta smoothies med det.
    Nej det har jag inte gjort men jag brukar göra smoothies av turkisk yoghurt och bär. Nej nu känner jag att jag måste göra en förändring. Imorgon är det jag som tackar nej till fredagsfikan på jobbet och byter ut fredagsmyset till en skål med jordgubbar.
  • SofieA86
    Tjotta skrev 2012-06-28 17:40:51 följande:
    Jag opererade magsäcken. Gick upp en massa och hade svårt att gå ner. Har med pco.
    Jag vill verkligen inte operera mig. Jag ska verkligen försöka göra allt för att lägga om mina matvanor och träna ännu mer än vad jag redan gör
  • SofieA86
    Madame X skrev 2012-06-28 17:51:14 följande:
    Jag skulle råda dig att fokusera mer på maten än på träningen. Det får större effekt. Träning är jättebra, men man blir ju gärna hungrig när man tränat. Försök gärna att planera träningen så att du ändå ska äta efteråt, så att det inte blir extra måltider. Och skaffa dig stöd - det motiverar lite extra.
    Tack för tipsen. Jag ska verkligen försöka lägga stor krut i detta.  Men jag är tveksam till att köra någon slags "diet" där jag utesluter potatis, pasta och bröd helt och hållet. Det funkar inte för mig i längden men visst borde jag gå ner i vikt trots att jag äter en macka till frukost och spagetti och köttfärsås till middagen om jag strunta i kakor, godis och läsk ?
  • SofieA86
    villbligravid2012 skrev 2012-07-01 13:24:39 följande:
    hej TS. du och jag har typ samma problem..
    är överviktig.. skulle behöva gå ner 35-30 kg.
    och jag försöker bli gravid. har inte pco men..

har testat pulver diet och det funkar ett litet tag sen går jag upp i vikt igen..
    har testat lchf och det funkar bra men mådde otroligt dåligt mådde illa hela tiden kändes det som.

men nu är det andra gången jag testar lchf och har kört i 1 vecka nu och har gått ner 2 kg :)
     har pratat med en barnmorska och då ville hon att jag skulle testa lchf ett par månader
    har redan gått ner 20 kg men har mycket kvar.

vi kan följas åt om du vill? :)
    Absolut kan vi följas åt. Jag funderar på att ta kontakt med sjukvården för att få hjälp med att gå ner i vikt men jag vet inte vart man ska vända sig ? Hur gammal är du?
Svar på tråden Min vikt förstör allt..