• pyssli

Min vikt förstör allt..

Hej! Jag tillhör en av de normalviktiga PCO-arna, men måste sedan några år alltmer kämpa för att hålla mig kvar vid normal vikt. Kämpa på SofiaA86. 

Ser att det skrivs många uppmuntrande inlägg i detta forum och det glädjer mig. Jag tror det är skönt för alla oss som är här att veta att det finns andra där ute med samma eller liknande problem. Det är lätt att känna sig ensam med det, när man ser alla andra som lyckas få barn till synes hur lätt som helst.

Jag tycker det låter bra att du tränar. Har du något speciellt träningsprogram för att gå ner i vikt? På mitt gym tränar vi med pulsklocka och man sätter upp mål för vad man vill uppnå med träningen (viktreduktion eller tex att bli mer vältränad). Beroende på målet så ska man sedan träna vid olika pulsintervaller. I mitt träningsprogram står det sedan hur lång tid man ska träna i de olika intervallerna sammanlagt under veckan. Själv tycker jag att det är ett bra sätt att hålla koll på att den träningen man utför verkligen är målinriktad. Fast oavsett hur du tränar, så är det bra att du rör på dig.

Jag följer dig gärna här på forumet. Lycka till!         

Svar på tråden Min vikt förstör allt..