• Gurkan

Passar den till klädkoden?

Efter att läst en annan tråd idag så blev jag lite osäker. Vi ska på bröllop i sommar och klädkoden är kavaj vilket för kvinnor innebär:
    "Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och omkring knälång." 

Kan jag ha den här klänningen till koden eller är jag helt fel ute? 
    Bilden är lite dålig men klänningen är i chiffong och bystdelen är broderad med pärlor. Jag är mest osäker för att det är så totalt olikt allt annat jag brukar ha!
    Brukar inte gå på snoffsiga bröllop även om det ska bli kanonkul att klä upp sig!

• Svar på tråden Passar den till klädkoden?
  • pomola

Klart att den passar!
    Du ser fin ut i den.

dotter född -08
  • Gurkan

Silveremma, den är grå och pärlorna mörkgrå.

Pompös, tack!

• SilverEmma
    Gurkan skrev 2012-06-28 21:55:30 följande:
    Silveremma, den är grå och pärlorna mörkgrå.

Pompös, tack!

Då tycker jag absolut att du ska ha den, jättesnygg!
    *kattägd*
  • enanna

Jag tycker också den ser vit ut och vitt ska man väl inte ha på bröllop, men om den är tydligt går i verkligheten så tycker jag den passar riktigt bra till klädkoden!

• Gurkan
    enanna skrev 2012-06-28 22:19:40 följande:
    Jag tycker också den ser vit ut och vitt ska man väl inte ha på bröllop, men om den är tydligt går i verkligheten så tycker jag den passar riktigt bra till klädkoden!
    Hjälp, nu blev jag osäker igen.
    Jag tycker den är grå men visst den är ju ljust grå.
    Tog en bild till jämte ett vitt plagg, synd bara att jag har en halvkass mobilkamera. Känns som att skillnaden syns mer i verkligheten än på bilden.
    Blir den för ljus?
    Jag vet ju att man inte ska ha vitt på bröllop, det är brudens färg. Kan jag ha gjort en miss i alla fall? Tänkte inte på att man kanske inte fick ha för ljusa färger heller utan bara att vitt var off limit.
    Märks det hur osäker jag är på att shoppa finkläder haha!

• La Lola

Den är väldigt ljus.
    Men å andra sidan; alla brudar bär inte vit klänning o då är det ju inga problem.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gurkan
    La Lola skrev 2012-06-29 07:57:51 följande:
    Den är väldigt ljus.
    Men å andra sidan; alla brudar bär inte vit klänning o då är det ju inga problem.
    Den här bruden lär bära vitt :)

Hängde den mot en vit vägg här hemma. Tänkte ha en märk kofta och mörka skor till...
    Gah, ångest! Vill ju inte stöta mig med brudparet och begå något rejält misstag bara för jag inte är van vid att klä upp mig ;) 
  • Mumu

Den är grå och den är jättefin, så ha den du! Själv skulle jag välja färgglada detaljer till i form av ev. kofta, halsband, armband, kanske tom. skor. För att tona ner ljumheten lite. Och för att det är snyggt!

Ha så trevligt på bröllopet!

• ventilera mera

Du KAN ha den, absolut. Jag går ofta på bröllop med liknande eller mer högtidlig klädkod och den där färgen är inga problem så länge du inte kombinerar den med mera ljust eller vitt. Klänningen är kort dessutom, ingen kommer att förväxla dig med bruden, vilket är anledningen till att man inte ska ha vitt.

Jag såg att du hade en svart bolero till, det är helt ok - men jag skulle välja något i en stark somrig färg istället. Eller ha den svarta och lägg till lite roliga smycken i cerise, grönt, turkost eller blått, orange... finns ju hur många alternativ som helst.

Ha klänningen, den är en perfekt "kavaj"-klänning.

Svar på tråden Passar den till klädkoden?