• Gurkan

Passar den till klädkoden?

Efter att läst en annan tråd idag så blev jag lite osäker. Vi ska på bröllop i sommar och klädkoden är kavaj vilket för kvinnor innebär:
    "Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och omkring knälång." 

Kan jag ha den här klänningen till koden eller är jag helt fel ute? 
    Bilden är lite dålig men klänningen är i chiffong och bystdelen är broderad med pärlor. Jag är mest osäker för att det är så totalt olikt allt annat jag brukar ha!
    Brukar inte gå på snoffsiga bröllop även om det ska bli kanonkul att klä upp sig!

• Svar på tråden Passar den till klädkoden?
  • Lovisa09

Tycker den ser mer grå än vit ut så den kan du absolut ha, väldigt fin klänning!

• La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 08:03:27 följande:
    Den här bruden lär bära vitt :)

Hängde den mot en vit vägg här hemma. Tänkte ha en märk kofta och mörka skor till...
    Gah, ångest! Vill ju inte stöta mig med brudparet och begå något rejält misstag bara för jag inte är van vid att klä upp mig ;) 
    Där ser den gråare ut.
    Men ta inte något mörkt till! Det är fest för tusan, ta något med färg!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gurkan

Puh!
    Tack!
    Det tog fem timmar att hitta klänningen så jag är glad att jag kan använda den!

Jo jag har letat efter en kortare kofta eller bolero i gladare färg men det finns inte! Var inne i alla butiker och frågade men allt var slut.
    Hittade en brun bolero som kändes lite tråkig mot färgen på klänningen, en knallrosa för 600 kr vilket jag tyckte var för dyrt och någon vit som inte heller var så snygg mot klänningen.
    tänkte att jag ville ha en kortare variant eftersom klänningen är skuren som den är men det blir nog att försöka hitta en "vanlig" kofta. Kan man ha det till?

Har kort hår så jag tänkte smacka på ett par rejäla örhängen med färg och kanske ett matchande armband. Grönt tror jag skulle vara snyggt. Om jag nu inte hittar en snygg kofta förstås. 

• La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 08:19:39 följande:
    Puh!
    Tack!
    Det tog fem timmar att hitta klänningen så jag är glad att jag kan använda den!

Jo jag har letat efter en kortare kofta eller bolero i gladare färg men det finns inte! Var inne i alla butiker och frågade men allt var slut.
    Hittade en brun bolero som kändes lite tråkig mot färgen på klänningen, en knallrosa för 600 kr vilket jag tyckte var för dyrt och någon vit som inte heller var så snygg mot klänningen.
    tänkte att jag ville ha en kortare variant eftersom klänningen är skuren som den är men det blir nog att försöka hitta en "vanlig" kofta. Kan man ha det till?

Har kort hår så jag tänkte smacka på ett par rejäla örhängen med färg och kanske ett matchande armband. Grönt tror jag skulle vara snyggt. Om jag nu inte hittar en snygg kofta förstås. 
    Ja du kan ha kofta. Leta nån cerise tycker jag.
  • La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 08:24:05 följande:
    Tack för all hjälpen, jag behöver den :)

Vad tror ni om den här koftan till och så lite smycken med grönt i?
    www.hm.com/se/product/95929?article=95929-K#article=95929-F 
    Skitsnygg!
    Leta matchande skor om du vill ha ännu mer färg.
  • Mumu

Kolla runt lite mer, ibland kan man få tag på lite kortare finstickade koftor med kort ärm. Då blir de lite mer boleroliknande och passar ännu bättre till festklänning .

Grönt blir fint till, även om jag själv skulle föredra turkos eller rosa (vet inte varför).

• Gurkan

Det blir en shoppingtur till helgen!
    Tack för all hjälp. nu känner jag mig mycket lugnare. Puh och pust hoppas det dröjer några år till nästa sånt här bröllop. för då kan jag återanvända klänningen och slippa leta oroa mig så mycket ;) 

• La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 08:28:38 följande:
    Det blir en shoppingtur till helgen!
    Tack för all hjälp. nu känner jag mig mycket lugnare. Puh och pust hoppas det dröjer några år till nästa sånt här bröllop. för då kan jag återanvända klänningen och slippa leta oroa mig så mycket ;) 
    Tur att det bara var kavaj som klädkod. Annars hade blodtrycket ökat ännu mer tror jag.

Lycka till med shoppingen.
Svar på tråden Passar den till klädkoden?