• Karisma

Banan sockerkaka. Recept sökes!!

Tänkte att jag skulle göra en banan sockerkaka, men hittar INGA recept.

Är urusel på att baka, ja eller ganska iaf, så jag hoppas ngn har ett bra recept till mig, med en lätt beskrivning till

Vore tacksam för hjälp

Kram K

• Svar på tråden Banan sockerkaka. Recept sökes!!
  • Linda1976

Men du ska inte äta den själv hoppas jag!! !! Där kom jag allt på dig!

• Bempa

Banansockerkaka

De gula fina bananerna som du köpte för några dagar sedan är inte längre vad de varit. Nu ligger de i fruktskålen mer bruna än gula och inte alls så aptitliga som när du bar hem dem från affären. Låt dem inte gå till spillo, om du inte vill äta bruna bananer så gör en banankaka istället. Det är både enkelt och gott.

2 ägg
    2 dl socker
    2 3/4 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    2 tsk vaniljsocker
    50 g smält margarin
    1 dl mjölk
    1 mosad banan

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en form. Vispa ägg och socker
    poröst. Blanda därefter i mjölet, bakpulvret, vaniljsockret och bananen.

Tillsätt det smälta margarinet tillsammans med mjölken. Rör försiktigt till
    en jämn smet. Häll därefter smeten i den smorda formen och grädda i ugnen
    cirka 35 minuter tills kakan släppt i kanterna och inte är kladdig.

• Karisma

Linda1976-->

Självklart INTE!!!! Men jag tänkte baka den, lukta på den och om inte karln eller Liam vill ha ngt så då slänger jag ut den till fåglarna . Jag är ju en nyttig tjej, äter ALDRIG ngt onyttigt. Och dessutom så är det enbart graviditetn i sig som gjorde att jag gick upp +30kg. För jag åt då inget onyttigt under tiden

Bempa-->

Tack så hemskt mkt. Här ska bakas. Tur jag har mkt bananer, man vet aldrig m mig, misslyckas alltid minst en gång innan det blir som jag hade tänkt.

__KRAM K__

• Linda1976

Jag tycker icas med choklad i verkar godare!! Men det e ju inte du som ska äta den iofs!

• Karisma

Linda1976--> ett nytt recept att testa, får bli nästa gång, har ingen blockchoklad hemma. Tack för recepten.

__KRAM K__

• Linda1976

Vassego ska hon ha! KRAM

• Karisma

Bempa--> är du sugen?? Japp det kan jag göra. Du kan få det fåglarna inte äter upp. Eller så sparar jag en bit innan jag slänger ut till dem. Kanske är bättre

__KRAM K__

Svar på tråden Banan sockerkaka. Recept sökes!!