Varför är alla klänningar så korta...
Nu ligger denna tråd i "nöje">>"shopping" men helst skulle den förstås ligga i "missnöje">>"utebliven shopping".
Tyvärr tycks årets inställning hos alla de större kedjorna vara att alla klänningar som inte är stora och fluffiga, har fet urringning och ynkliga axelband och ser ut som något man skulle ha på sig på stranden över sin bikini ska vara korta. Jag är inte kort (180) och önskar mig en klänning som inte slutar på halva låret och får mig att se ut som om jag tagit på mig barnkläder. Jag har kollat alla de större kedjorna på min ort och ytterligare ett par butiker av äkta "tanttyp". Jag knallade faktiskt in hos en välsorterad butik för festklänningar och förklarade att jag ville ha en klänning som täckte knäna. Det uteslöt raskt hela sortimentet utom balklänningarna, men de kunde gärna kapa vilken som helst av dem åt mig för en ringa extra kostnad utöver de tusenlappar klänningen i sig skulle kosta...
Så nu står jag i valet och kvalet. Ska jag gå på fodralen som på mig knappt täcker rumpan och känna mig naken bland alla kostymklädda herrar? Eller ska jag kanske satsa på en vidare kjol och gå på lolitastilen med kompletterande råttsvansar? Kommer jag att falla tillföga och investera i leggings att kombinera med nya "klänningar" (läs tunikor) trots att jag spontant känner att de är fel i stilen för en festligare tillställning? Eller finns min räddning på någon loppis? Kommer jag att våga mig på att beställa något på nätet trots att jag vet att chansen är liten att det kommer att passa och att jag kommer att få lägga massa tid på att skicka fram och tillbaka? Frågorna är många, liksom sommarens fester...
Nu har jag fått gnälla lite. Det kan du också få göra nedan om du vill, men ännu hellre kan du tipsa om du hittar någon klänning med lite längd och vidd i kjolen som kan få mig att känna mig som en välklädd och vuxen kvinna.
trevlig sommar!