• AnnikiA

vart går gränsen?

Hej Allesammans, jag har en fråga. Jag sitter och läser runt på en massa trådar och nu hamnade jag här.  Vart går gränsen för "Unga föräldrar". Alltså ålder ? Vad tycker ni är " för ungt" och vilken ålder är rimligt? Uppsakattar alla svar! Tack på förhand!

• Svar på tråden vart går gränsen?
  • April barn

När jag hör ung förälder tänker jag på föräldrar under 18 år, mellan 18-20 är lite "ingemansland" haha lite ungt men ändå inte en ung förälder. 20 och uppåt räknar jag som helt vanlig ålder
    Jag tycker inte åldern är det viktigaste, men man bör ju ha ett stabilt förhållande, ett eget ordentligt hem och kunna försörja sig själv utan problem, sen är det väl att önska att man är myndig först.

• Tealhawk

Förr i tiden skulle jag sagt under 18, men efter varit mycket på FL måste jag säga upp till 23. Förutsatt att det är ditt första barn då. När man väl fått sitt barn är man ung förälder livet ut även om man själv åldras så kommer ju åldersskillnaden mellan en själv och barnet ändå vara densamma.

Emellertid, trots att jag sagt upp till 23 nu så är det den allmänna uppfattningen jag fått av folk, vad som bör kallas ungt. Jag är 20 och skulle aldrig kalla mig själv ung förälder.

These are not the droids you're looking for
  • grodan134

Jag tycker inte att det handlar om ålder. Mer om hur långt personen kommit i livet.

För ung = Ingen fast inkost eller stabil ekonomi. En dålig relation med pappan, eller inget eget hem.
    En som hade velat hunnit göra mer te x ta körkort eller resa.   

Rimlig ålder = När allt känns rätt! Glad

Svar på tråden vart går gränsen?