grav språkstörning, någon som har erfarenhet?
Jag har en tvåårig liten kille som har det jobbigt med kommunikationen... Har tänkt att det nog ska lossna, men jag tycker det börjar bli uppenbart att det blir svårare och svårare för honom, ju mer han försöker.
Han har egna "ord" och ljud för saker, men hans språk utvecklas inte som det ska riktigt... han kan lära sig ett nytt ord som är nästan rätt för rätt sak, och sedan efter ett tag börjar han säga det ordet för jättemånga saker och så efter ett tag så slutar han säga det helt och byter till ett nytt ord/ljud. Han har kunnat ganska många ord om man räknar ihop dem, men han bygger inte ut sitt ordförråd utan byter bara ut orden och tappar de gamla.
Pratat med en specialpedagog (privat, som jag känner) som tycker att det låter som grav språkstörning. Vi har fått en tid till psykolog via BVC, men jag skulle gärna höra andras historier om grav språkstörning (eller om ni får några andra ideer om vad det kan vara förstås).
Han verkar utvecklas normalt i övrigt och förstår iallafall ganska bra vad man säger till honom men det är nästan omöjligt för honom att göra sig förståd till någon utomstående, det är ganska svårt även för oss vilket skapar ganska mycket frustration för honom.
Han leker låtsaslekar, samspelar normalt och är intresserad av andra så jag tror inte det är autism eller något sådant...
Någon som har några tankar?