Naturligt sätt att bli av med ångest och depression!
Hej.
Många lider av ångest och depressioner och jag har själv gjort det och ätit mediciner. Efter ett tags användande av mediciner insåg jag att mediciner inte är bra. Det dövar symtom och skapar bara nya problem så jag slutade med medicinerna och tog till det enda som verkligen hjälper.
Jag började slappna av i kroppen och sinnet. I början fick jag ta hjälp av massage och gå till naprapat men efter ett tag lärde jag mig slappna av i kroppen. Ångest beror på spänningar så börjar man slappna av i kroppen så minskar ångesten. Ju mer avslappnad jag blev desto mer försvann ångesten. Jag tog även hjälp av spikmatta för att slappna av kroppen. Jag vet att en del blir väldigt avslappnade av meditation eller yoga så det gäller att prova sig fram. Det viktiga är målet att kroppen ska slappna av.
Dåliga destruktiva tankar ska inte fullföljas utan direkt en negativ tanke kommer ska den aktivt puttas bort, det gäller att vägra fullfölja den destruktiva tanken och tänka på nåt annat i stället. Efter en tids övning kommer de negativa tankarna försvinna nästan helt. Det finns flera böcker i ämnet om man vill få djupare kunskap om att bli fri från destruktiva tankar.
När kroppen är avslappnad och de destruktiva tankarna är borta så är ångesten och depressionen ett minne blott!
Lycka till!