• Rådjur

Retningar i urinröret ??

Gah.
    Jag kan inte komma underfund med vad jag lider av ... Det svider ej när jag kissar, inget sånt - och jag har alltid behövt gå och kissa ofta. Dock får jag typ nån kittlande/retande känsla i urinröret när jag blir kissnödig som gör så det känns som om jag kommer KISSA PÅ MIG om jag inte går på toaletten direkt!

Vad f*n är detta, är det någon som upplever liknande ?
    Det kan väl inte va urinvägsinfektion om det inte svider när jag kissar ?

Dessa underlivsproblem ..        

• Svar på tråden Retningar i urinröret ??
  • kajsaa

Jag tror du ska gå och lämna ett urinprov snarast! Kan mycket väl vara UVI eller blåskatarr, det kan yttra sig på sååå många olika sätt.

• kajsaa

Just det, en sak till: när du kissar, ser du till att allt verkligen kommer ut? Ibland blir det några droppar kvar i urineöret som
    Kan irritera och så när blåsan sen fylls igen.

• Rådjur
    kajsaa skrev 2012-06-29 23:37:09 följande:
    Jag tror du ska gå och lämna ett urinprov snarast! Kan mycket väl vara UVI eller blåskatarr, det kan yttra sig på sååå många olika sätt.

Åh nej Rynkar på näsan Är det vårdcentral som gäller då ?
    Behandlar just nu med tabletter mot svamp i underlivet, som jag ironiskt nog fick av antibiotika! Skulle va surt att behöva ta en antibiotikakur igen :/

Hmm jag vet inte om jag kissar ut var enda droppe, ska försöka vara noggrannare med det!    
  • Anonym

Kan vara överstimulerad urinblåsa som beror på att du kissar för ofta! Kontakta vårdcentralen så får de göra en utredning.

• kajsaa

När du kissar, sitt kvar en stund, "tryck ut" lite till, slappna av, och gör så några ggr, ofta kommer det mer urin än man tror:p

• Rådjur
    Anonym skrev 2012-06-29 23:45:42 följande:
    Kan vara överstimulerad urinblåsa som beror på att du kissar för ofta! Kontakta vårdcentralen så får de göra en utredning.

Mjo jag tänkte också det ... Men det borde i grunden bero på att jag faktiskt dricker väldigt mycket Obestämd Är alltid törstig ... Och då får jag självklart gå på toa oftare! 

Skall kontakta vårdcentralen om jag inte blir av med besväret iaf, har blivit avfärdad så många gånger av läkare med kommentarer i stil med "ähh det går över ska du se/det är inget farligt", dom verkar inte palla utreda sina patienter riktigt    
  • Anonym
    Rådjur skrev 2012-06-30 00:22:34 följande:
    Mjo jag tänkte också det ... Men det borde i grunden bero på att jag faktiskt dricker väldigt mycket Obestämd Är alltid törstig ... Och då får jag självklart gå på toa oftare! 

Skall kontakta vårdcentralen om jag inte blir av med besväret iaf, har blivit avfärdad så många gånger av läkare med kommentarer i stil med "ähh det går över ska du se/det är inget farligt", dom verkar inte palla utreda sina patienter riktigt    
    Du har ingen diabetesproblematik? Det kan man bli väldigt törstig av.
  • Rådjur
    Anonym skrev 2012-06-30 08:29:45 följande:
    Du har ingen diabetesproblematik? Det kan man bli väldigt törstig av.

Hmm inte vad jag vet alltså Obestämd Ingen har kollat det på mig tidigare, men jag tänker att jag typ borde mått dåligt i kroppen på något sätt om jag haft diabetes
  • Anonym
    Rådjur skrev 2012-06-30 12:43:59 följande:
    Hmm inte vad jag vet alltså Obestämd Ingen har kollat det på mig tidigare, men jag tänker att jag typ borde mått dåligt i kroppen på något sätt om jag haft diabetes
    Det är inte meningen att skrämma upp dig, men törst är ett vanligt första tecken på diabetes. Så ta gärna upp det på vårdcentralen, för att kunna utesluta det.
  • Rådjur
    Anonym skrev 2012-06-30 13:00:58 följande:
    Det är inte meningen att skrämma upp dig, men törst är ett vanligt första tecken på diabetes. Så ta gärna upp det på vårdcentralen, för att kunna utesluta det.

Det är ingen fara, har själv undrat om jag haft diabetes ibland, men har alltid blivit avfärdad med "ähh det är nog ingen fara" av omgivningen Drömmer Ska till vårdcentralen den 12:e pga. annat, men kan passa på att fråga då!
  • kajsaa

Tror inte du ska oroa dig för diabetes, du hade varit bra mkt sjukare vid det här laget, och man hade Sett det tidigare! Lycka till!

• Anonym
    Rådjur skrev 2012-06-30 13:57:42 följande:
    Det är ingen fara, har själv undrat om jag haft diabetes ibland, men har alltid blivit avfärdad med "ähh det är nog ingen fara" av omgivningen Drömmer Ska till vårdcentralen den 12:e pga. annat, men kan passa på att fråga då!
    Ett tips är att ringa och säga att du vill diskutera det också, ofta avsätts inte tid för mer än det du söker för så i värsta fall får du ett "ja då får du boka en ny tid".
  • Rådjur
    kajsaa skrev 2012-06-30 14:05:21 följande:
    Tror inte du ska oroa dig för diabetes, du hade varit bra mkt sjukare vid det här laget, och man hade Sett det tidigare! Lycka till!

Mjo tänkte också det! Tror mer min kropp har vant sig vid att dricka mycket, det har typ blivit en dålig vana sen jag hade urinvägsinfektion i höstas och drack citronvatten hela tiden. Ska försöka vänja av det iaf och inte dricka så ofta/inte gå på toa "i säkerhets skull"
  • LitenMedLiten

Hamnade visst i denna tråd, känner igen besvären!
    Hade likadant, men jag la aldrig nån större tanke bakom det hela förrän jag låg hemma i fruktansvärda smärtor i ryggsidan! Hade såå ont och hög feber.. Trodde bara jag var sjuk + att jag kanske lyft barna olämpligt så jag fick ryggont därav! Kopplade aldrig då retningarna med resten..
    Fick efter 3 dagars smärta åka in akut och blev inlagd en vecka med intravenös antibiotika mot en riktigt kraftig infektion i hela njuren. En UVI som vandrat upp till njuren. Jag hoppas du slipper hamna i den sitsen och du kollat upp dig!
    Men jag har lärt mig att alltid ta det säkra för det osäkra numer ;)  

Svar på tråden Retningar i urinröret ??