Ni som gjort Lasek behandling!
Hur var det? Å har ni fått nå biverkningar? Berätta lite om hur det va.. Jag ska nog operera mig men är nu lite nervös. Hur kändes den där smärtan efteråt?
Hur var det? Å har ni fått nå biverkningar? Berätta lite om hur det va.. Jag ska nog operera mig men är nu lite nervös. Hur kändes den där smärtan efteråt?
Jag har gjort en lasekoperation på Memira för 1 år och 7 månader sedan. Jag är jättenöjd. Ögonen blir lättare torra, framför allt på natten. Men det är det enda.
Det gör helvetiskt ont efteråt, men du får bedövningsdroppar till ögonen och starka smärtstillande. Men det är bra att vara ordentligt förbered på att det gör riktigt riktigt ont.
Men klarar av det gör man ju så klart!
Själva operationen är superlätt, går jättesnabbt och är inte obehagligt.
Och just Nya Ögon på Cityakuten vet jag inget om, men Cityakuten är jättedålig och jag kommer aldrig söka vård där igen och har vänner som också haft dåliga upplevelser där.
Tack för ditt svar! ;) det är ju just den där smärtan jag funderar över, å att jag vill veta om man gör bort sig om man opererar.. Vill ju liksom inte betala flera tusen åsså ändå använda glasögon..
Jag är nöjd, inga problem efteråt:) Smärtan va inte heller farlig, sved som när man skär lök. Min bror tyckte dock det gjorde ont efteråt
Det kan behövas två operationer, det är inte säkert att den första blir bra. På Memira ingick en andra operation om det skulle behövas.
Kan varmt rekommendera Memira på vasagatan.
Jag gjorde lasek för 5-6 år sedan. (kommer faktiskt inte ihåg vilket år ) I typ tre dagar kändes det som att jag fått en näve grus slängt i ögonen, men jag tyckte inte det gjorde speciellt ont. Hade väldigt torra ögon i ungefär ett år och problem med skav i ena ögat (lite då och då) i ytterligare 1,5 år. Har "perfekt" syn idag och inga besvär överhuvudtaget. Är lite ljuskänslig, men har ju fått en anledning att köpa lite snygga solglasögon.
Har även fått bättre mörkerseende.
Fler med erfarenhet? :)
Jag gjorde operation på Vårda i Sthlm- grymt duktiga och det kostade "bara" 20 000 kr för båda ögonen.
Kommer inte riktigt ihåg vad min operation hette men d var bara laser, de skar inget.
Gjorde op på en tisdag och måndagen efter var jag på jobbet.
Smärtan var inte extrem men väldigt jobbig, det värsta var nog att jag såg extremt suddig, en suddighet som blev bättre hela tiden men var riktigt dryg!
Gjorde operationen i oktober, redan efter en månad hade jag helt perfekt syn och inga biverkningar! Har ff inga som helst problem- absolut bästa grejen jag nånsin gjort! (såg som en mullvad förut m -6 och astigm. på båda ögonen)
Jag e så att jag börjar fega.. På ett sätt vill jag inget hellre än göra operationen, alltid velat göra o nu när den är inom räckhåll då börjar jag ju tänka alltmer.. Såå rädd att något ska gå snett, att något blir fel..