• emmysen

Stor tatuering på armen?

Kan börja med att säga att jag inte är förtjust i tatueringer och inte har någon själv. Tycker normalt stora är fula och små tecken på ankeln är löjligt. Kalla mig pryd och tråkig men sån är jag :). Men idag såg jag en tjej med en stor tatuering över hela överarmen och axeln. Såg inte vad den föreställde men det passade verkligen henne. Antar att alla som tittar i den här forumdelen gillar tatueringar men frågar ändå. Vad tycker ni om stora synliga tatueringar på tjejer?

• Svar på tråden Stor tatuering på armen?
  • Shorona

Precis som på killar så beror det helt enkelt på vad det är och om det är snyggt gjort.

Jag är själv tatuerad men är nog ganska "kräsen". Det ska vara snyggt gjort och absolut inte ylande vargar, taggtråd, kinatecken, Ior, indianfjädrar, tribals osv.

Så för min del beror det ju på motivet och hur det är utfört, inte vilket kön det sitter på.

Däremot verkar det mer accepterat att killar har hela sleeves, men inte att tjejer har det.

• yena89

Om det är välgjort så är det riktigt hett. Håller själv på att bygga sleeve med lite olika kristna motiv. Fast det kommer nog ta några år, det är ju inte billigt direkt.
    Spelar mindre roll vad det är för motiv. Men bara för att en tatuering är snygg betyder det inte att jag själv skulle vilja ha den. Min sambo ha en riktigt nice illgrön orm på underarmen, men skulle själv aldrig vilja ha den på mig pga min religion.

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
Svar på tråden Stor tatuering på armen?