Bråk o tjafs, vad göra
Hallå alla ni :)
Orkar inte mer och är helt rådlös...
Jag träffade en man i 40 års åldern som mentalt var 18, ville festa hänga på sin mc klubb, städade aldrig, har ingen mat hemma, har inte torkat golven under den tid jag känt honom, handlar allt budget och duschar varannan var tredje dag, borstar tänderna när han känner för det... Inte så fräsch varken hans hem eller han. Har precis sagt upp sig från sitt jobb. När allt detta upptäcktes var jag gravid. Jag vill verkligen ha barn och beslöt att behålla det. Men inte leva eller va tillsammans med han. Han ville inte ha barn med mig och jag förklarade att jag iaf skulle behålla det och vad han valde att göra va upp till han. I tredje månaden ville han va med och betalade hälften av barnvagnen som han insisterade på att vi skulle köpa begagnad. Helt ok för mig. Men babyskyddet ville jag ha ett helt nytt. Det blev han tokig över. Han har sagt att han ska vara där och hjälpa till, men jag får sällan tag på han på telefonen, han är ganska ofta full på helgerna. Han hjälpte mig med mina katter under två veckor, när jag kom och hämtade dom ville han inte hjälpa mig bära ut dom till bilen, istället fick jag i sjunde månaden med sammandragningar (som han visste om) gå tre gånger fram och tillbaka + att han ville ha betalt för att han passat dom.... Nu är vi i världens strid via sms... Han har bokat tid på psyket för att han säger att jag bryter ner honom... Hur vet jag faktiskt inte. Jag berättade häromdagen att jag inte vill ha med han på förlossningen för att jag inte känner nåt stöd ifrån han och han finns inte där för mig, det kan ha varit det som utbröt allt...
Vad har jag för rättigheter och hur orolig bör jag vara för att han "ställer till nåt" vad kan jag göra för att få lite lugn o ro i allt det här, tror knappast denna stress är ok för vare sig han mig eller barnet...