Inlägg från: Anonym (Boendestödjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Boendestödjare)

Jag är kär i min boendestödjare!?

Hej!

Jag har arbetat som boendestödjare i många år och idag handleder/administrerar jag flera boendestödsgrupper.

Har bara snabbt skummat genom tråden blir förvånad av många av råden, i de flesta kommuner är det inte möjligt att bara byta boendestödjare. Skulle en klient höra av sig till mig och berätta att han/hon blivit förälskad i sin boendstödjare då hade jag verkligen försökt att byta boendestödjare för denne. INTE för att möjliggöra en relation utan för att boendestödjaren och klienten ska kunna fokusera på det som klienten verkligen behöver stöd med.

Din boendestödjare skulle troligtvis bli av med sin tjänst om han inledde en relation med dig ÄVEN om han inte längre ansvarar för uppdraget med dig. Det är en nolltollerans mot att inleda relationer med personer du ger stöd till eftersom det ses som du utnyttjar någon i beroendeställning. Det ses som fruktansvärt oprofessionellt att inte kunna skilja på privat och personlig i relation till uppdragsgivaren. Måste säga att jag är grymt förvånad över att din boendestödjare har gett ut sitt privata nummer. I vår kommun hade bara det lett till en varning!

Jag tvivlar inte på att din boendestödjare har känslor för dig dock ställer jag mig mycket frågande till om han är beredd att bli av med sin tjänst för att inleda en relation. Inte heller bara bli av med sin tjänst utan också riskera att få dåliga referenser när han fortsätter att söka jobb. Det är för mycket som står på spel för boendestödjaren. Risken för dig är att du har blottat dig mer än du kommer att må bra av om du lägger korten på bordet för honom. Tyvärr så tror jag att det är du som kommer att bli sårad i den här romansen.

• Anonym (Boendestödjare)
    Anonym skrev 2012-07-01 23:17:36 följande:
    Jag har läst ALLA inlägg och jag har kommit fram till att

* han HAR nån typ av intresse för mig.. 

* Att jag INTE ska skicka sexmeddelandet  (det är FÖR mycket, jag fattar att han skulle bli skraj)

* att jag ska gå försiktigt fram för att ta reda på vad han vill 

* OM vi båda anser att det finns ett intresse och vill inleda en relation ska jag avsäga mig boendestödet
       (jag anser inte att jag har så stort behov av det längre)
    Hej!

Du har sammanfattat det bra från ditt perspektiv men missat objektet för din förälskelse.

* Kommer det fram att han har lämnat ut sitt privata telefonnummer riskerar han att få en varning

* Inleder ni en relation kommer han att förlora sin tjänst ÄVEN om du har sagt upp ditt boendestöd

* Han kommer få referenser som gör det mycket svårt att få arbeta inom socialtjänsten / vården.

Snälla var försiktig för din egen skull. Jag blir orolig för att du kommer kastas tillbaka i din utveckling av nederlaget det skulle innebära om han avisar dig. Du har ju uppenbarligen jobbat på bra om du känner att du inte längre behöver ditt boendestöd.

Jag tror vi alla någon gång i livet blir förälskade där känslorna är ömsesidiga men där förnuftet ändå har fått gå före känslan. Jag har upplevt det ett par gånger och det är en hemsk känsla att bryta kontakten och säga att det här är inte realistiskt. Det kommer att skada dig / mig och blir inte bra på sikt. Det tar ett tag att komma över det, men efter man har fått lite perspektiv så kan man ändå så se att det var det bästa. Jag har vuxit med dom besluten och varit stolt över mig själv att jag inte behöver agera på alla känslor jag har och att mitt omdöme har gjort att jag inte vill utsätta mig själv eller andra för något som kan ge mycket negativa konsekvenser i deras/mitt liv.  För mig har det rört förälskelser när jag själv redan har varit i en relation, när den andra parten har varit i en relation och med en chef.

Som sagt, SNÄLLA ta hand om dig själv och satsa på en förälskelse som inte riskerar att ge negativa konsekvenser för någon av er. Kärleken ska vara självklar och inget man behöver gå runt och fundera på!
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?