• Anonym

    Jag är kär i min boendestödjare!?

    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-30 23:17:32 följande:
    Det är klart att han inte säger något, han har ju världens chans att uttnyttja dej.
    Eller är han bara trög som inte kan skilja på arbete och fritid. Vill du ha en trög kille?
    Jag tror nog snarare så att det är jag som kommer utnyttja honom.. ;)
    Men men, det får framtiden utvisa. Vem vet... han kanske är jätttedominant, skenet kan bedra :) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 23:14:56 följande:
    Det är klart att han inte skulle gå och tala om det själv!?? När han gett ut sitt privatnummer, skickat sms osv... han säger nog inte ett smack till sina chefer, han är väl rädd om sitt eget skinn..

    och du borde vara rädd om ditt eget skinn eftersom dessa händelser givetvis också påverkar dig och ditt boendestöd. om du vet att han gjort fel, varför fortsätter du att uppmuntra honom då?  Varför inte då vara schysst o ärlig och säga stopp och vara vuxna nog att vänta tills hans uppdrag är slut?

    varför gräva en egen grop? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 23:17:38 följande:
    Vet ni... jag ska avsäga mig boendestödet i fortsättningen. Alla glada då? 
    Sen ska jag inleda en relation med honom. Så. Bestämt. Punkt slut. 
    hoppas bara då att han stannar kvar så inte det spännande o romantiska skimret försvinner när det inte längre finns något uppdrag utan du blir en helt vanlig tjej...
  • Anonym
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-30 23:22:36 följande:
    Behöver du BST och är beviljad BST så ska du såklart fortsätta med det. Du har inte fått BST utan att vara berättigad.
    Eller ska du ringa din handläggare och avtacka dej BST på grund av att du är kär i en i personalstyrkan?
    Verkar det smart? 

     
    Men suck, hur ska ni ha det egentligen...? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 23:17:38 följande:
    Vet ni... jag ska avsäga mig boendestödet i fortsättningen. Alla glada då? 
    Sen ska jag inleda en relation med honom. Så. Bestämt. Punkt slut. 

    hurra , applåder, vilken jättebra ide!

    NOT!

    Du har blivit beviljad boendestöd av nån anledning och hux flux så friskskriver du dig själv från det bara för att du råkar vilja få av killen brallorna. Jättesmart, verkligen. Hur tänker du nu?

    hur var det där med konskekvenstänkande ts?           
  • Anonym

    hur vet du ts om han inte bara vill ligga med dig?  intresserad javisst, men varför inte bara intresserad som nyfiken och kåt?

  • Anonym

    TS, kan det vara så att du har svårt att ha relationer till män (män i den ålder du tycker är attraktiv) utan att det går över till att bli något sexuellt? I ditt huvud alltså?

    Jag kan känna igen mig i att om man stöter på en man så blir speciell för en, och som är en bra och fin person, så vill man efter ett tag bli ännu mer speciell för honom. Om man är van vid att man blir som mest speciell för en man när man ligger med honom (och har en kärleksrelation).

    Kan det vara så att din boendestödjare har blivit väldigt viktig för dig, men du vet att han har många andra klienter  och nu känner du att du vill vara mer än bara en klient. Du vill vara nr. 1 för honom, i hans privatliv.

    Hur känns det att tänka på att du kanske bara är en klient bland andra för honom? Visst, han kanske är attraherad av dig men det betyder ju inte att han vill göra något med dig i verkligheten. Men det kanske är antingen eller för dig? Jag som inte är sexmissbrukare och inte har svårt med impulskontroll och att läsa av folk, jag är van vid att man ibland blir förälskad i / attraherad av någon i sin närhet (t.ex. en chef eller en kollega), men man gör inget åt det och med tiden går det över. Och när det har gått över så undrar man vad man egentligen såg i den man var förälskad i. Det är mysigt att känna pirr för någon och jobbet blir lite mer spännande om man har en cruch på gång, men man har ändå tydliga gränser som hindrar att man agerar ut känslorna. Det låter kanske tråkigt men det är så de flesta fungerar, antagligen din boendestödjare med.

  • Anonym
    Anonym (Boendestödjare) skrev 2012-07-01 14:59:43 följande:
    Hej!

    Jag har arbetat som boendestödjare i många år och idag handleder/administrerar jag flera boendestödsgrupper.

    Har bara snabbt skummat genom tråden blir förvånad av många av råden, i de flesta kommuner är det inte möjligt att bara byta boendestödjare. Skulle en klient höra av sig till mig och berätta att han/hon blivit förälskad i sin boendstödjare då hade jag verkligen försökt att byta boendestödjare för denne. INTE för att möjliggöra en relation utan för att boendestödjaren och klienten ska kunna fokusera på det som klienten verkligen behöver stöd med.

    Din boendestödjare skulle troligtvis bli av med sin tjänst om han inledde en relation med dig ÄVEN om han inte längre ansvarar för uppdraget med dig. Det är en nolltollerans mot att inleda relationer med personer du ger stöd till eftersom det ses som du utnyttjar någon i beroendeställning. Det ses som fruktansvärt oprofessionellt att inte kunna skilja på privat och personlig i relation till uppdragsgivaren. Måste säga att jag är grymt förvånad över att din boendestödjare har gett ut sitt privata nummer. I vår kommun hade bara det lett till en varning!

    Jag tvivlar inte på att din boendestödjare har känslor för dig dock ställer jag mig mycket frågande till om han är beredd att bli av med sin tjänst för att inleda en relation. Inte heller bara bli av med sin tjänst utan också riskera att få dåliga referenser när han fortsätter att söka jobb. Det är för mycket som står på spel för boendestödjaren. Risken för dig är att du har blottat dig mer än du kommer att må bra av om du lägger korten på bordet för honom. Tyvärr så tror jag att det är du som kommer att bli sårad i den här romansen.
    Exakt min tanke!

    Boendestödjaren har massor att förlora. Han skulle behöva vara tokkär i TS för att satsa på något med henne. Det räcker inte att vara lite attraherad av och nyfiken på en spännande annorlunda tjej för att man ska ge upp sitt jobb och kanske sin karriär.
  • Anonym
    Anonym (tjej) skrev 2012-07-01 14:09:42 följande:
    TS, det enklaste sättet att övertyga personerna här inne vore att klistra in era sms-konversationer här, den där långa till exempel. När de ser hur han pratar till dig och hur han svarar på dina sms så är det lätt att se ifall det finns något intresse.

    Sen tycker jag att du ska ha kvar boendestöd men byta boendestödjare så kan du inleda ett förhållande med honom om du vill. Jag känner till den typen av kille, de är supergulliga Tror ni får ett jättefint förhållande ifall ni inleder det.

    Jag har också haft problem med sexmissbruk etc och jag träffade en kille som var precis som du beskrivit din (och tom jobbade med samma sak fast inte hos mig då utan hos en annan tjej) och han är helt underbar. Jag har inte haft några problem eller återfall eller så under tiden vi varit ihop Han gör att jag mår så mycket bättre!
    Jag skulle gärna göra det men utav integritetsskäl så skippar jag det.

    Men det är mycket, "vill gärna träffa dig, skulle vara kul att ses" och sånt...
    Jag har visat sms-konversationen för olika kompisar och alla säger att han är uppenbart intresserad av mig. Antingen bara sexuellt, eller kanske också mer än så.

     
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-01 23:01:35 följande:
    Intressant läsning. 

    jag hoppas verkligen du läste inlägget av boendestödjaren här ovan och fick något att tänka på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-01 23:06:26 följande:
    jag hoppas verkligen du läste inlägget av boendestödjaren här ovan och fick något att tänka på.
    Jag har läst ALLA inlägg och jag har kommit fram till att

    * han HAR nån typ av intresse för mig.. 

    * Att jag INTE ska skicka sexmeddelandet  (det är FÖR mycket, jag fattar att han skulle bli skraj)

    * att jag ska gå försiktigt fram för att ta reda på vad han vill 

    * OM vi båda anser att det finns ett intresse och vill inleda en relation ska jag avsäga mig boendestödet
       (jag anser inte att jag har så stort behov av det längre)
     
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?