• Let it Rain

Äta ute på restaurang själv?

Det händer rätt ofta att jag går ut och äter själv eftersom de flesta av mina vänner och bekanta har skaffat barn och inte har tid/möjlighet att gå ut. Jag är dessutom singel och är för tillfället inte så sugen på att dejta heller.

I går kväll satte jag mig på en tapas-restaurang och beställde in ett par assietter med plock och en kall Somersby. Riktigt gott!

Frågan:

Vad tycker du om de som dinerar ute på restaurang solo? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-30 14:54
    Ni som har kommenterat med "annat" får hemskt gärna utveckla svaret i kommentarerna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äta ute på restaurang själv?
  • Mercurialis

Annat: Jag ser inget varken konstigt eller modigt med att vara sitt eget sällskap på restaurang. Likgiltig inför tanken är jag inte heller. Det händer att jag också går ut på egen hand och äter - med en god bok som sällskap.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • az81

Efter som jag själv ofta går ensam på restaurang ser jag inga konstigheter med det. Har ingen ocgå med då får jag gå själv. Samma gäller att vara ute och resa. Eftersom jag inte har någon att resa med reser jag själv alltså får jag äta själv.

Med andra ord inget konstigt utan helt normalt även om man ibland kan få betydligt sämre service när man är ensam. Något jag bittert fått erfara.

• Cloudyberry

Annat, det är inget jag ens reagerar över eller bryr mig om.

Jag personligen gillar inte att äta ute själv så de gånger jag blir hungrig så blir det en burgare i bilen framför att gå in någonstans.

• Spader7

Jag röstade på; jag är likgiltig. Tycker inte det är konstigare att äta ute ensam än det är att göra det hemma. Tycker det snarare det är konstigare att inte kunna gå ut och äta eller se på bio själv. Tycker man så illa om sitt eget sällskap Flört

• Let it Rain
    Spader7 skrev 2012-06-30 15:05:16 följande:
    Jag röstade på; jag är likgiltig. Tycker inte det är konstigare att äta ute ensam än det är att göra det hemma. Tycker det snarare det är konstigare att inte kunna gå ut och äta eller se på bio själv. Tycker man så illa om sitt eget sällskap Flört
  • Cloudyberry
    Spader7 skrev 2012-06-30 15:05:16 följande:

För mig handlar det om att det är skittråkigt att äta själv.
  • Mästaren

Varken konstigt eller modigt, det är ganska trevligt faktiskt. 

• IsDimma

Jag gillar att gå ut och äta själv. Det är faktiskt riktigt skönt ibland. Och tänker således inget om andra som gör detsamma.

• vampyria2

Jag går också ut och äter själv ibland, har ingen brist på folk att gå ut och äta med men tycker att det kan vara skönt och trevligt ibland att få vara ifred bland en massa andra

• crossfit

Älskar att gå ut och äta/fika själv. Tjuvlyssnar gärna på andra människors samtal och tittar på hur folk beteer sig. Underbart!

Svar på tråden Äta ute på restaurang själv?