• Tessan

"Sätt att ta reda på könet på bebisen i magen"

Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men tänkte att det hör ju iaf till fosterutveckling Glad Vad finns det för olika sätt för att ta reda på könet på bebisen i magen förutom att kolla specifikt med ul? (som tex med vigselring och guldkedja eller bikarbonat och urin) vet självklart att det inte är några säkra sätt men mer en rolig sak att göra för att försöka förutspå vad det blir när man är nyfiken Glad Hoppas det finns någon som vill dela med sig av några tips Solig

• Svar på tråden "Sätt att ta reda på könet på bebisen i magen"
  • Tessan

The baking soda-test: Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den (ungefär lika mycket som det är bikarbonat) Resultat? OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka. OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.
    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

• Gummsan

Det pyste lite tyst och kom småååå vita bubblor. Är det pojk då?

• Tessan

Ja isåfall är det är pojke enligt detta testet iaf. hur långt gången är du? ska du ta reda på kön? :)

• Gummsan

Är i v26+2. Ne ska inte ta reda på det denna gången. Vore kul om det stämde då jag har 4flickor innan :-P

• Tessan

Då får du uppdatera om några veckor och säga om det stämmde eller inte ;) och grattis till graviditeten :)

• Zocute

Om man har ett UL på bebis i vecka 13 där enorm ligger i profil så kan man lätt se kön genom att kolla efter det sk spjutet. En grej som ser ut som en gaffel/spjut på rump delen. Är den rak - tjej, böjd uppåt - kille. Detta är inte en myt alltså utan medicinsk vetenskap.

• slemtorsk i din bralla
    Zocute skrev 2012-07-03 18:13:04 följande:
    Om man har ett UL på bebis i vecka 13 där enorm ligger i profil så kan man lätt se kön genom att kolla efter det sk spjutet. En grej som ser ut som en gaffel/spjut på rump delen. Är den rak - tjej, böjd uppåt - kille. Detta är inte en myt alltså utan medicinsk vetenskap.
    spjut??? jag har ultraljudsbilder från trettonde veckan men ser inget "spjut"....gör ni?

• Ã…sa 473

Det ar inte direkt ett test, men det har ar nagot som har stamt over ens med sa gott som alla mina vanner och bekanta etc. som fatt barn.

Om pappan till ditt barn har systrar ar sannolikheten storst att du kommer att fa en dotter.
    Om pappan till ditt barn har broder ar sannolikheten att du kommer att fa soner betydligt storre,
    Om pappan har bade broder och systrar ar det 50/50.

Om ni tanker efter, stammer det pa de ni kanner som fatt barn?

• stjierna

Det där med vad pappan har för syskon stämmer inte här, här är det snarare tvärtom - många bröder blir många döttrar, och vice verca. Och det gäller många generationer bak.

Svar på tråden "Sätt att ta reda på könet på bebisen i magen"