Smärta höger revbensbåge/rygg
Hej där! Har läst i en tidigare tråd som behandlat samma ämne men då den startades 2009 så startar jag härmed en ny.
Jag har sedan 1,5 månads tid besvärats av en molande envis smärta vid höger revben. Det hela började med att jag fick ryckningar i magen, ni vet sådana där muskelryckningar man kan få tex i ögat. Det hela var ytterst obehagligt och satt i ungefär en timme. Det var fösta och enda gången men efter det har jag alltså fått ont. Smärtan strålar ut mot ryggen och ner mot höften. Känns som värst när jag sitter ned då jag har känslan av att något är i vägen. Det är även obehagligt att böja mig ned. Jag har vid två tillfällen konstaterats ha UVI, då jag haft hög vita i urinen men utan andra symptom. Fått antibiotika bägge gånger men odling har dock visat att jag aldrig haft UVI. Har även haft febertoppar, trötthet och allmän sjukdomskänsla. De prover som tagits inklusive UL-njurar är u a.
Har den senaste veckan även märkt av durrningar från bäckenet/rumpan som om något hela tiden är spänt. Smärtan har under den första tiden blivit bättre när jag legat ner, har således inte legat vaken, men nu märker jag ingen skillnad längre.
Min läkare på HC är fantastisk och har tagit mina besvär på allvar men han vet inte hur vi ska gå vidare. Jag har koncetrationssvårigheter då jag har ont hela tiden och oroar mig hela tiden över vad detta kan vara. Har svårt att planera framåt då jag är rädd för hur jag kommer att må. Jag har man,två underbara tjejer, den yngsta 8 och trivs i övrigt med livet. Smärtan genomsyrar dock hela mitt liv just nu både på jobbet och här hemma.
Arbetar som sekreterare och sitter ner varje dag vilket håller på att vara outhärdligt då jag hela tiden måste sträcka ut kroppen för att släppa på känslan av att något kläms ihop. Det spelar ingen roll hur jag sitter, ligger, står, äter eller dricker. Smärtan är densamma. Den är dock inte krampartad eller som knivhugg varför jag uteslutit gall- eller njursten.
Har provat att äta Voltaren i en vecka men det hjälpte varken till eller från. Har snart googlat sönder min iPad i hopp om att hitta någon diagnos som stämmer utan framgång så jag provar denna väg. Vet ju av den tidigare tråden att jag inte är ensam om att ha det så här och det vore skönt om någon har något råd att ge. Allt känns just nu oändligt hopplöst.