• Anonym (hjälpmig)

Åka till Jönköping?

Hej snygga människor. jag har ett problem som jag behöver hjälp med. 
    ok så här är det: jag ska till Jönköping mellan 21 till 22 juli (Camping), men grejen är att jag vill vara där lite längre. Jag har aldrig varit i Jönköping eller nån annan stans för den delen (själv) och jag vill verkligen titta runt staden, går på nån gay bar där och har super roligt. och träffa nya vänner.
    Fast problemet är att jag känner ingen i Jönköping och jag har inte så mycket pengar att bor på hotell eller något liknade. 

Så frågan är: Finns det nån som skulle vilja hjälpa mig med boende, vissa mig runt staden och festa med mig? 
    Hör av dig

PS. jag är en tjej, 18 år, bor i Göteborg och lesbisk.

• Svar på tråden Åka till Jönköping?
  • Qliana

Jag flyttade från Jönköping för 13 år sedan men är väldigt tveksam till att det finns Gay barer där. Nu är jag inte gay själv men har aldrig hört rykten från släkt och vänner.

• TeamRocket

Lycka till med att hitta en gaybar i Jkpg... Jag har bott där i flera år och varit på gayfest 2 ggr. då var de arrangerade av RFSL som nu i princip lagt ner sin avdelning i Jkpg.
    Det finns verkligen ingen roligt att göra där kan jag lova, försök hitta någon rolig på fb-gruppen 'TheGaynessInSweden' som kanske vill hitta på något, lycka till.
    Annar är ju det bästa gay-livet nästan i GBG!

• Anonym (hjälpmig)

Det spelar ingen roll om det inte finns nån gay bar i Jönköping eller något jag vill bara har lite roligt och jag har ju aldrig varit där. 

• Anonym (Vadgörjag)

Tjo! 
    Är också lebb tjej (07) och bor inom jönköping, tyvärr finns inga gay barer men många hbtq personer rekomenderar Duderinos som den bästa baren för queers. Om du vill veta mer eller vill ha tips, hojta till! 
    (Jag vet inte när inlägget gjordes så ursäkta om jag är försenad)

Svar på tråden Åka till Jönköping?