Inlägg från: Anonym (bekymrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bekymrad)

Min bebis andas så fort

Hej alla FLare

Jag känner mig bekymrad, min bebis som är 6dgr gammal andas rätt fort. Som om hen är andfådd.
    Hen är världens nöjdaste bebis, ammar sover är lite vaken.
    Är de vanligt? hen är född 2 veckor före BF och har lite gulsot, annars är hen frisk vad jag vet.
    Läkaren som lyssnade på hen på BB hade inga anmärkningar och hen var rätt snabbandad där med.     

• Svar på tråden Min bebis andas så fort
  • Anonym (bekymrad)

Ringde BB och pratade med dom och hon har erfarenhet av att bebisar andas snabbare sa hon. jag berättade att hen är rätt speedad och hon tror de beror dels på att de e vcarmt och kvavt nu, hon tycker inte jag ska oroa mig eftersom hen i övrigt är nöjd, äter bra och sover bra. Han är ju nöjd, de märker man, hon bad mig kolla tempen på hen och den var 36.8  sen både bajsar och kissar han bra, men hon sa de om jag oroar mig kan jag alltid åka ner till VC och be en läkare kolla på hen.

• Anonym (bekymrad)
    Lovisa09 skrev 2012-07-01 20:41:29 följande:
    Mina bebisar är 16 dagar nu och andas också väldigt snabbt, men det är helt normalt för nyfödda. De kollade andningsfrekvensen på bb och den var helt normal.

Dom kollade jju min bebis med, läkaren sa at hen va fin, hen syressatte sig bra på båda fötterna. Men ändå oroar jag mig lite, kan nog kanske ha att göra med att hen har ett syskon som har astma och när hen är dålig andas hen lika snabbt som bebis, men funderar på att ringa vc i morgon och få hen kollad, för mina nervers skull annars kommer jag oroa ihjäl mig. Sen arbetar bebis mage så mkt, bajsar hela tiden typ.... Och de e bra hen måste bajsa ut gulsoten och även de kan väl vara en bidragande faktor till snabb andning.

Sen har hen ju fin färg på kroppen inte blå mer än på fötterna till och från,   
Svar på tråden Min bebis andas så fort