• h8him

Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?

Jag undrar om ni andra tycker att broilerlåda låter mumsigt och om ni skulle tycka det är en bra maträtt att bli serverad efter en tuff dag. Sallad serveras till givetvis.

Ni får gärna skriva om ni tror att era större barn, i skolåldern, skulle vara positivt eller negativt inställda till rätten.

Ni får gärna motivera era svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-01 19:22
    Vad menas med "rätt svar"? Jag var tvungen att klicka i ett av svaren, så då blev det Ja (fast det finns inget rätt svar) för att kunna posta tråden.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?
  • Mercurialis

Jag har inte en aning om jag skulle uppskatta det eller inte. Vad är en broilerlåda?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bregott

Vad är det för nått? Har googlat men hittar nada:-/

• h8him
    Mercurialis skrev 2012-07-01 19:24:00 följande:
    Jag har inte en aning om jag skulle uppskatta det eller inte. Vad är en broilerlåda?
    Ett gäng fotbollsspelande barn blev bjudna på det till lunch vid en cup, om minnet inte sviker mig, och det var vad de fick veta att de skulle få till lunch. Hur rätten såg ut vet jag inte och vad den innehåll förutom broiler vet jag inte.
  • TrailerTrash

Fan jag hade fel

I love the smell of shit in the morning
  • vitlöksbröd

I nuläget äter jag inte kött, men under tiden jag gjorde detta så hade jag inte speciellt mycket emot kyckling.

När jag provar nya rätter smakar jag helst på rätten, och inte namnet. 

• Kjellgren
    Mercurialis skrev 2012-07-01 19:24:00 följande:
    Jag antar att det är kyckling. 

En kycklinglåda kan ju vara både god och avskyvärd så det är lite svårt att svara. Mina barn har inte varit så kinkiga så de skulle nog äta om de var hungriga och det skulle antagligen jag också.

Dock är ju namnet "broilerlåda" inget som direkt retar smaklökarna....
  • Afterlife

Jag förstår inte varför man ska ge en maträtt ett så oaptitligt namn?!

Som gödsvinsgryta. Eller gammal-mjölkko-stek.

Eller är det meningen att broilers ska äta lådan... Som sånadär anabolastinna gymnissar? Eller är det månne såna som är i lådan?

• Annika i Gbg

Jag svarade nej. För mig är en broiler en snabb-uppfödd kyckling som ska få så mycket muskelmassa som möjligt på så kort tid som möjligt för att sedan slaktas. Ibland kan de inte stå på benen för att deras kroppar är för tunga. Jag vill ha "lycklig kyckling" till middag!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • KimPossible

Gör den som en omröstning istället för ett quiz, snälla! Då ska jag rösta. Glad

Svar på tråden Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?