• Zixtri

Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?

Vi började försöka januari 2018, blev gravida i augusti det året men fick missfall i vecka 6. En utredning visade inget för någon av oss. Två år senare började vi planera för ivf när vi plötsligt blev gravida under semestern juli 2020. 2021 föddes vår son.

Jag kunde inte släppa stressen och ville bli gravid igen så vi använde inte skydd och blev gravida  våren 2022. Började dock blöda och fortsatte blöda i flera veckor. Vi fick veta att det var en mola graviditet i vecka 10 (istället för en vanlig graviditet växer då en tumör i livmodern). Fick gravidförbud 1 år men efter 6 månader bestämde vi oss för att försöka iallafall. I januari 2023 blev vi återigen gravida och fick en dotter senare det året.

Båda gångerna vi blev gravida och det resulterade i barn hade vi sex 6 dagar i rad runt ägglossning. Annat var på gång som tog lite fokus från att vilja bli gravid (min systers bröllop/jobb). Jag tror att mitt ägglossningsfönster är kort (läste att vissa har 24 timmar och andra 12 timmar), så jag tror det hjälpte mycket för oss att ha mycket sex!

Håller tummarna för er!

Svar på tråden Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?