Mitt barn "straffar..?" sin mormor :(
Hej! Jag hoppas du kan svara på detta. Jag har ett STORT problem. Jag bor ca50 mil från min mamma, vi träffas ca2-3 ggr om året ca 1-2 veckor per gång. Dotterns första år åkte vi och hälsade på min mamma ganska ofta, ca var annan månad. När hon närmade sig 4 månader så blev hon helt hysterisk varje gång vi träffade mormor, hon gallskrek varje gång hon närmade sig henne. Detta har fortsatt VARJE gång vi träffar mormor. Sedan hon blev 1 ½ (hon fyller 2 år denna månad) så kan hon även slå till mormor varje gång vi ses, Nej mormor säger hon. Detta gör både mig och självklart min mamma väldigt ledsen. För min dotter beter sig inte så här med någon annan än henne, andra vi träffar kan hon bli riktigt mysig och go med. Jo faktiskt så kan hon bete sig såhär mot mig när hennes pappa är med. Min mamma har då försökt att låta min dotter tagit det första steget, hon har sagt hej till henne men inte så mycket mer. Men det blir inte bättre. Därimot har min mamma faktiskt varit barnvakt över någon timme de gånger vi hälsat på. Under den tiden har hon tytt sig till min mamma först och det har gått jättebra tills vi kommer tillbaka hem.
När vi inte ses så pratar vi ofta genom webcamen eller i telefonen. Min dotter vet precis vem hon pratar med i telefonen och känner igen hennes mormor på webcamen. Hon kan även säga till när hon vill ringa till sin mormor.
Varför beter hon sig såhär? Det är riktigt jobbigt och jag vill bara gråta varje gång :( Jag ser hur det riktigt sårar min mamma som så gärna vill vara med sitt barnbarn då hon kan.