Midsommargänget III
Hej gullisar! Jag saaaaknaaar eeer!
Hej gullisar! Jag saaaaknaaar eeer!
Jaa, inte har jag accepterat att man är singel igen...jobbigt bara att skriva det Men jag försöker se till livets andra glädjeämnen...bla bla bla...
Som t ex att det är världens tv-kväll ikväll..jippi!
Har funderat...kan man inte ta medicin MOT äl och spara på äggen?
Hehe...försökte iaf.
Jag har läst lite och har inga kommentarer som inte kommer på tok för sent. Men jag kan säga att åderbråck är inom svensk sjukvård klassat i grupp tre (grupp ett har högst prio) och vet ni vad som är lika allvarligt som åderbråck och ligger i samma grupp?..Joo...infertilitet!!!
Så jag ska ringa sös och säga att min make har åderbråck och att jag vill bli framflyttad i kön till ivf
Äh, jag ska ta en kopp kaffe och sluta förbanna den svenska sjukvårdspolitiken.
Haha...jomen jag tror att det krävs att det står MÄN i ivf-kön. Jag ska kolla vilket parti som drev igenom åldersgränsen för ivf i mitt landsting...de ska få min röst när grisar lär sig flyga...
Ja! Mini, både åderbråck och ivf borde höja patienten till grupp II eller rent av I? Hur mår du lilla krokodil? Förutom spotting o åderbråck?
Jag blir lite galen efter en eller två nätter med lite sömn så jag undrar om jag skulle slå över om jag vore hg...kanske med vilje komma tillbaka med bara soppåsen...Kan du inte vinga över någon i familjen eller nära vän som får ta över med flaska så du får sova? Eller det är kanske inte så lättfixat?
Joo jag mår bra...vaffan...jag är inte på väg till den där självmordskliniken i Schweiz iaf.
Jaa tanten; det är precis dit jag vill komma! Det ska inte behövas privata alternativ!!! Skatterna ska täcka infertilitetsbehandlingar, det är fanimig inte silikonpattar vi snackar om!!! Det är en sjukdom enligt WHO och ska faan vara i priogrupp I och utan köer. Och vaffan.. som det är nu kan en 42-åring i Örebro få chansen oavsett ekonomi men inte en 38-åring stockholmare eller en stackars 36-åring i Västerbotten??? Ska bara höginkomstagare kunna köpa möjligheten att få barn??? Jag är inte värst ute minsann, men skit är det!
Och jaa HG, jag fattar att inte allt är 100% fast man fått plussat och till slut fått en frisk liten bebbe...trots att jag är i min sits. Och...som jag sa var jag en pest de första 4-5 månaderna pga kolik..sen blev jag en liten ängel i flera år...sen gick det utför när jag fick syskon och så bara fortsatte det neråt
Den 20 januari i vecka ? rörde sig Flinx smidigare än jag och jag är iof inte balettdansös men inte ett 100%-igt kylskåp...jag ska börja springa tror jag.