Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

jag ska ocksa pa date

maste dock vara flitig igen pa jobbet, sarskilt sa här innan pask, sa inte alls avis pa dig pricken och din soffa...

ja, flitig betyder da att jag bör logga av...

• bebbe2005

Hej! Oh, jag hade skrivit ett langt inlägg och sa brakade hela FL ihop...

sa nu hinner jag inte skriva mer än att det var jättekul att träffa toca

hon var sig dock inte lik bilden, nästan lite läskigt att träffa nagon främmande till utseendet som man ju egentligen redan känner! Naväl, far väl hoppas att hon inte tyckte jag var lik mig själv heller (semla?!)

• bebbe2005

hmm, vad gott! Önskar er alla en riktigt glad pask!

läste just lite i denna trad - det ska inte heta dagis utan förskola?! oj, underhallande inlägg för alla är sura gentemot varandra! Personligen spelar det ju ingen roll om det heter dagis eller förskola, det är ju det som ligger bakom som är det väsentliga, vad man kallar det borde ju verkligen vara ointressant. Jag sade fröken till min lärare när jag var liten och gick pa lagstadiet - undrar om hon blev besviken?! tror knappast det. men en förskollärare blir tydligen det, om man säger dagisfröken

beta.familjeliv.se/Forum-3-26/m7584256.html

Frohe Ostern!

• bebbe2005

HG, verkar som om det ar ett jobbigt beslut ni maste ta idag... Jag ar uppvaxt i stockholm (norrforort) och vi stockholmare ar faktiskt ocksa trevliga
    Skamt asido, som tjejerna ovan just skrivit, du kanner ju manga har ur traden redan, sa helt ensam skulle du inte bli! Dessutom sa betyder en flytt till stockholm inte nodvandigtvis att ni flyttar for alltid - om 2-4 ar kanske du stormtrivs i stockholm eller ni vill alla tre flytta tillbaka! Och stockholm - goteborg ar endast 3 1/2 timmes tagfard fran stockholm, sa det kan bli manga mysiga langhelger hos goteborgsvannerna och familjen framover! Och nu med mini Hj sa kan det nog dessutom vara mycket enklare att lara kanna nya vanner, nar man automatiskt maste ut i lekparken osv!

Hoppas ni finner en bra kompromisslosning idag, for det ar nog dessvarre aven sadant ett aktenskap innehaller, beredskapen att ibland fa ta kompromisser och kanske vika at sidan - a andra sidan ar det den andres tur att vika at sidan nasta gang!

kram

• bebbe2005

ni gourmetkockar - vad är vahetterekorv?!??!?

• bebbe2005

Aha - smart - fick atminstone mig att bli nyfiken!
    Efter att ha patat i trädgarden hela helgen, lagt nya rabatter och grillat 2 ggr sa är jag ju ytterst inne pa sommar, sol och nya korvar! Far väl ta och importera nagra till T nästa gang jag har vägarna förbi svedala

• bebbe2005

Jo, Elin - man vet ju inte vad OZ har för smak, sa jag hade nog gatt pa det

• bebbe2005

glöm inte Valdemar! Om vi far en son, sa är det namnet ju härligt gammeldags! Tänker pa lederhosen och stickade koftor bara jag läser namnet

• bebbe2005

Oj, här händer det saker!
    Timisen - kul att du fick sätta igang med sprayningen - haller tummar och tar att det snabbt ger resultat

Tant T - ta det nu l u g n t!!! Det är nu endast ditt och ditt barns välbefinnande som räknas, sa glöm bort jobbet och allting annat "som maste göras", för det finns inget "som maste göras" - hälsan kommer först! Dessutom se det positivt, slipper dina langa dagar till jobbet du ända inte ville ga till!

Du ska se att det kommer bli bra, men följ nu läkarens rad, ta det lugnt och lat dig bli ordentligt ompysslad och ha det skönt!!!

Rally: visst är det kul att se grodden alltid skönt med en bekräftelse pa att man faktiskt är gravid ocksa, för det är inte alltid det är sa tydligt som hos de som mar illa veckor i streck

• bebbe2005

kom just pa, det är snart dags att starta ny trad igen!

• bebbe2005

Morning girls!

Idag far jag inte hänga här hela dagen, dock är det enormt frestande, för jobbet är saaaaaaaaa trakigt....!

Flodisen, vilket inlägg!! Haller fullkomligt med dig! Efter att ha bott utomlands i närmare halva mitt liv sa kan jag även bekräfta att nära vänner förblir nära vänner, även om man har flera landsgränser emellan! Det stora kompisgänget jag hade när jag gick ut gymnasiet och när jag flyttade, sallades ut och efter 2 ar hade jag min "kompiskärna" - den kärnan bestar efter ytterligare 13 ar, sa det är jag lycklig över!

HG: är det bestämt nu hur det blir med flytt/jobb?

Barnprylar: ja, jag försökte tyckte jag i alla fall smidigt att förklara för min pappa vilka kostnader det innebar att skaffa alla barnprylar och att de var jättevälkomna att bidraga med nagot - dock tog han inte alls den piken, utan fick för sig att han skulle ge oss en symaskin Ja, ingen barnvagn, bilstol eller sadant, utan en symaskin: " det behövs för att laga alla kläder de närmsta 20 aren"... haha, ja, min pappa lagade alla vara kläder när vi var sma, sa antar att det är dags att skaffa en symaskin Men vi ger inte upp hoppet. Dessutom har bade jag och maken födelsedag i juni, sa idéen med att endast önska sig saker för barnet är en stralande idé!

Have a nice day Flinxen pa MVC och BVC!

Här stralar solen, det ska bli 20 grader idag och varje dag framöver, sa längtar till helgen när man har ledigt!!!

• bebbe2005

Wohoo! Jag har precis passerat halvtid
    börjar kännas tungt nu, sa hur kommer man inte kännas sig om sisadär 10 veckor, lagom till högsommarvärmen

• bebbe2005

ja, helt plötsligt bara springer veckorna iväg! Nästa vecka sätter vi igang med yogakursen, toca och jag och toca har redan varit pa sitt första infomöte pa sjukhuset, men det far hon berätta mer om när hon kommer tillbaka fran italiensemestern...!

• bebbe2005

morning girls! 5 kvar till 1300!!
    och HG - yes, jag stormtrivs som gravid. Äntligen kan man vara stolt över en utputande mage
    nä, skämt asido, tycker det är jättekul, men sa har jag ju än sa länge en mycket "enkel" graviditet, sa hoppas det haller i sig!
    Enda negativa jag hittills kommit fram till, det är att tonarsfinnarna är tillbaka - shit! :-O
    sa är dessvärre ingen stralande vacker kvinna som gravid, det hade ju kunnat behövas...!

• bebbe2005

Tjejer, kom pa att vi maste byta till ny trad nu! Far jag lov att sätta igang nästa?

Svar på tråden Midsommargänget III