Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Kollar in en snabbis innan jag lutar ikull mig på soffan med "Att föda" av Gudrun Abascal! Måste vila min ömma lekamen efter dagens ledighet! Som har innehållit bl a bankbesök med lånskrivning och sånt, 2 timmars affärsruntrantande som slutade i uppgivenhet pga den här stans totala brist på snygga och sköna gravidbrallor/-jeans, 1 1/2 timmes FK-infomöte och sen en jättedisk sen igår! Puh!

Men ni varit igång hela dagen ser jag! Med nuppdiskussion, bröllop och viiiin! Åh, vad jag längtar efter vin!!

Alltså, vad jag vet så handlar väl de råa äggen om att verkligen äta dem råa (som i råbiff med rå äggula uppepå) men om de "behandlas" på nåt sätt så är det ingen fara!

Nä, soffan och boken hägrar! Adjöken!

• Tant T

Moss!

Toca med turban runt midjan och Timisen med kalott och korkskruvslockar i råttsvansarna! Det vore väl en syn för just gudarna!

Toca, jag känner igen mig, jag kände mig oxå vaaaansinnigt pluffsig nånstans där vid den tiden (och gör fortfarande...) och jag tänker inte säga så mycket mer, den känslan går liksom inte alltid över...

Men det är fredag i alla fall!

• Tant T

Tills Cocci vaknar kan man alltid gnola på The Cures "Friday I'm in love"!

• Tant T

Shit, vad gott det låter Surfer!! Men du, får man äta hälleflundra om man är gravad...? Man vet ju aldrig vilket tillstånd som råder i maj...

Und jetzt: fikatajm med fredagsbröd!

• Tant T

Tja!
    Är mitt i packningen (fn glasen i vitrinskåpet och har än så länge inte haft sönder nåt, ta i trä!) och kikar bara in en snabbis!

Lyckopilller - jag tror vi har diskuterat även det tidigare, jag är av den uppfattningen att de kan vara en kortsiktig, "akut" lösning på nånting som i förlängningen bäst löses med terapi i nån form (ex. kognitiv beteendeterapi, där man "lär sig" förändra sitt tankesätt och tänka nytt). Jag tror att man kan bli fast i lyckopillerknaprande med alla dess biverkningar och konsekvenser och bara fortsätta i all oändlighet istället för att lära sig hantera sina tankar, motgångar osv. på ett vettigt sätt.

Nä, mannen ropar, slutlatat sig!

• Tant T

Så var det måndag i morgon igen... Och söndagsångesten är just nu värre än vanligt... Varför ska man behöva bli som en nerknarkad jättelooser så fort det blir söndag?! Jag mår ju alltid piss då! Dagen brukar börjar ok (men ibland händer det även att känslorna kommer redan på lördagkvällen...) men sen kommer det smygande under dagen, först som en diffus oro och känsla i kroppen som inte riktigt går att sätta fingret på, ibland kan jag få för mig att jag håller på att bli sjuk (typ frusen, illamående och sånt) och sen ju längre in på eftermiddagen man kommer desto värre blir det och kvällen är oftast helt under mänsklig nivå! Sen spelar det liksom ingen roll hur mycket skoj man har inplanerat till senare i veckan, på söndagen känns absolut NADA roligt utan bara nattsvart! Fy för den lede helt enkelt...
    Nu ska jag gå och dra nåt gammalt över mig, varför inte sambon?!

• Tant T

Ni är för gulliga, puss på er!
    Och visst är det så HG, måndag förmiddag så är ångesten (åtminstone den som har med jobbet att göra) som bortblåst och veckan igång som vanligt!
    Men det finns så mycket annat att ha ångest över... Mina föräldrar (som tydligen mår skit just nu), flytten som ska ske i veckan och vi är inte ens halvpackade (?!), tåghelvetesjävlaskit som jag fick tillbringa 3 timmar på imorse och kom till jobbet för enochenhalv timme sen (fast jag åkte 06.35!!), osv, osv... Ja, ni hör, jag är lite under isen just nu... Sorry...

Men flytten ska ju naturligtvis bli kul oxå, eller inte själva flytten som sådan men när vi väl har kommit in och iordning! Och fått vår nya soffa och våra köksmöbler!
    Vi ska inte renovera nånting, allt är i enlighet med vårt tycke och smak men vi måste ju köpa en del nya grejer som ju kommer att kosta... Men det är ju ändå nåt som är kul!

Vad mysigt det låter Flinxan! Skönt att det funkar bra!

Och ikväll ska vi på första träffen med Föräldragruppen! Vad gör man då egentligen? Sitter på kuddar, tänder ljus och pratar naturlig förlossning utan bedövning och alla pappor har bajsbruna manchesterbrallor och helskägg och mammorna har jättemagar och plyschbyxor?

Svar på tråden Midsommargänget III