Inlägg från: Prickiga jag |Visa alla inlägg
  • Prickiga jag

Midsommargänget III

Nej, det är väl precis så jag känner också Toca, men jag är mest ute efter att lapa lite sol, bada i pool (uppvärmd sådan) och FRUKOSTBUFFÉ. Har hittat några hotell som har det både på Playa Americas på Teneriffa (tror jag) och Playa Ingles på Gran Canaria. Vi tänkte väl mest bara komma undan lite själva innan det är dags. Helst tänkte vi åka till Thailand eller dylikt, men det blev jättedyrt med reguljärflyg att boka så tätt inpå samt charterbolagen verkar ha slut på sin 1-veckorsresor. Känner inte att jag vill vara borta längre... Lite långt att flyga för en vecka kan också tyckas!

• Prickiga jag

Ska kolla upp La Gomera. Ringer en liten klocka faktiskt att jag läst/hört om den ön. Jag undviker också gärna de värsta folkskockarna!

• Prickiga jag

Hmmmm... Att vara först när klockan är kvart i nio vet jag inte om det är en bedrift ??!!

• Prickiga jag

Tackar Surfer. Jag ska fortsätta kolla runt lite men har just hitta schyssta erbjudanden med STS och Fritidsresor. Såg även att Ving hade ett hotell på La Gomera, men att man då måste åka båt över. Känns som ett litet projekt efter nästan 6 timmars flight tyvärr. Trist för ön verkade väldigt vacker och mindre exploaterad än övriga. Ska fortsätta bearbeta sambon bara...

• Prickiga jag

Vet inte om Mallis är varmt i mitten av februari? Vi måste/bör sticka senast den 18 och allra bäst skulle den 11:e el. 12:e vara. Annars finns ju Marocko och Tunisien som alternativ kanske?

• Prickiga jag

Kan du inte kolla i staden du jobbar i? Om du pratar med dem har de säkert ngn grupp du kan joina för att få allmän info.

• Prickiga jag

Stort grattis till Flinxan på hennes födelsedag! Hoppas du fick frukost på sängen av maken och massa trevliga presenter till dig själv och inte bara till magen!

Men vad säger du bara så där HG!?!? Grattis till dig med. Vore ju suveränt med större lägis även om ni måste göra om köket! Eller blir det väldans kostsamt?

Ikväll har jag varit på vattengympa för andra gången och jag är helt slut. Sen jag kom hem har jag lusläst på nätet och i upphämtade kataloger över vad vi kan tänkas hitta på för resmål. Både jag och J har kollat med våra jobb och det är OK, så here we come! Bokar förhoppningsvis nåt imårrn!

Kram och gonatt!

• Prickiga jag

Smaskens middag Flinxan och det lär det ju bli även för CM ikväll. Restaurangen är verkligen kanon! Har inte varit där på ett tag men jag minns att jag tänkte på tillbaka på besöket länge efteråt!

Nu har jag bokat - vi sticker till Teneriffa nästa söndag! Kalas!

• Prickiga jag

Hej, hej!

Härligt att Elin börjar må bättre, HG har införskaffat ny lya och Tanten likaså. Huset var verkligen jättefint Tanten. Strålande nyheter!

Har haft massor att göra i och med visning av lägenhet = städa och plocka till söndagen och sen städa igen till omvisningen i tisdags. Jobbigt, jobbigt. Lovade mig själv att aldrig städa den här igen men vad händer? Jo, köparen vill komma hit imorgon för kontraktskrivning istället för att träffas på mäklarens kontor! Så jag får ta ett varv med dammsugaren och dammvippan imorgon igen! Fast med tanke på vad han betalar så... Jag kommer till och med bjuda på kaffe och kakor!

Har även galopperat runt på stan och letat sommarkläder för stora magar. En del vårnytt har kommit in men jag hittade faktiskt en hel del gångbart på rean! Dels kan jag ha det på rean och dels framåt april! Kalasbra!

Trist att jag missar er på söndag men jag hoppas det går fler tåg jag kan vara med på!

• Prickiga jag

Välkommen hem Ozzy! Härligt att höra att ni har haft det bra! Efter jobbig höst var ni väl värda en kanonsemester i avslappnande solen. Jag är också på väg, även om jag tvivlar på att solen kommer att vara lika varm och att jag kommer att bli lika brun. Längtar mest efter frukostbuffén... stog ju en man i kockmössa på en av bilderna, så jag hoppas det är en sån jeppe som gör äggen på beställning. Scrambled please! Synd att sambon inte är ngn direkt frukostmänniska, så jag får väl glida ner med nån timmes försprång för att äta undan lite innan han behagar dyka upp! Sticker på söndag morgon!

Nu på eftermiddagen har köparen och mäklaren varit här och vi har skrivit kontrakt och gått husesyn över källare, tvättstuga och sånt. Känns konstigt. Så slutligt på nåt sätt. Nu är lägenheten verkligen inte vår längre. Eller ja, efter den sista mars så ... Efter två och ett halvt år i den här lyan så gjorde vi en bruttovinst på nära 43 %. Inte illa faktiskt... Vi har i alla fall bott gratis den här tiden och lite till

Trodde igår att den första bristningen dykt upp och fick lite panik över det men som tur var visade det sig att gylfen legat emot och skapat en röd strumma på magen. Pust! Om det kommer redan nu, hur skulle det då bli när magen börar anta enorma proportioner?? Men som tur var så var det ju inget. Peppar, peppar

Svar på tråden Midsommargänget III