Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

god morgon tjejer! var ocksa ute och svävade pa nagra andra sidor (sorry!) och upptäckte att det finns ett nytt FL, visste ni det? undrar bara vad som händer om man godkänner villkoren där, kan man fortfarande använda gamla eller när är det egentligen tänkt att de ska växla fran gamla till nya?
    förresten, läste i fredags att toca satt pa balkongen i t-shirt och njöt av värmen - hmm, vi bor ju inte langt fran varandra och jag tror att hennes hormoner maste ha kokat, för vi hade -8C i fredags, sa var inte direkt varväder...

• bebbe2005

vi har snöstorm ute, sa toca kanske ligger och trycker tills varen kommer ater

men det verkar som om hon mar rätt illa och när hon inte mar illa sa sover hon... aktivt värre! Kan ju inte pasta att jag är avundsjuk, har kommit fram till att jag tycker det är helt underbart att kunna njuta av graviditeten, och nu när jag snart närmar mig första strecket, sa att säga (v12), sa börjar njutningen verkligen ta fart!

Flinx - njut av de dagar du har för dig själv, är ju inte manga kvar nu!

ElinP - du ska se att den vilar upp sig inför morgondagen, när den hektiskt kommer vinka till mamsen och pappsen!

• bebbe2005

Haller stenhart tummarna för er tva, munter och rally!

Oz, räknar alltid första dagen, oavsett mängd - om det är rätt eller fel, är visserligen en annan fraga, men helt klart enklast sa!

jaha, du toca, skylla pa dimman ja, nära flygplatsen är det ju ofta dimmigt, men snart nangang kanske den lättar! har du varit o akt skidor nanting, förresten? är ju extremt sugen och funderar pa om jag dock ska skita i läkarens rekommendation... sa farligt kan det ju inte vara, eller? har statt pa skidor i 30+ ar, sa är ju inte nybörjare precis...

• bebbe2005

Hej tjejer!

här händer det saker! later onekligen intressant för dig, munter - ja, som gravid kan man ju lätt bli lite snurrig, sa även plus kan plötsligt se ut som minus nej, skämt asido, som rallymoster skrev: Är det inte rött i trosan så är det inte kört!

Själv var jag mer eller mindre tvungen att berätta att jag är gravid för min chef idag. Vi hade uarliga tvecklingssamtalet och nya mal för aret skulle läggas upp... efter att jobbmalen definerats sa är en av mina personliga mal att kommunicera mer (tja, jobbar gärna självständigt o infar endast om verkligen nödvändigt... - det gillar inte min nya machochef)... sa dagens kommunikation blev alltsa att jag ju maste informera dig om att jag är gravid! Hade förväntat mig att han endast skulle nicka och säga, jaha du, da maste vi nog hitta mindre ansvarsfulla uppgifter till dig da, för snart är du ju borta... tja, här i landet är jämlikheten som sagt inte lika langt gangen som i kära svedala...!

Men positivt överraskad blev jag - han blev verkligen glad för min skull och gratulerade hjärtligt och hade haft sina föraningar, sa kom visst inte direkt som en överraskning (hmm, var tvungen att lägga in en nödlögn i januari om att jag inte fick flyga mer än 2 ggr per manad pga gammal bihaleinflammation som fortfarande inte läkt... han gick inte pa den men sade inget da ). Dock sade han i machostil att vi ju inte hade behövt lägga upp nagra arsmal da ju, men jag högg tillbaka med att det var viktigt för mig, för jag kommer ju tillbaka - vilket han tog som en positiv överraskning. Ja, är tyvärr sa här att det inte är särskilt manga kvinnor som atergar till sina jobb efter graviditeten utan blir hemmamammor (en orsak helt klart pga barnomsorg som inte finns...)

Men jag känner mig jättenöjd för att det gick sa bra, att jag nu kan öppet kan ha mina hormonsvängningar och skylla pa graviditeten och att jag nu äntligen far byta kontorsrum (vägg i vägg sitter en kvinna som bolmar för fullt och röken slinker in via ventilationen in i mitt rum, sa stinker obehagligt) - sa där far jag inte längre sitta i mitt tillstand Graviditet för alltsa även pa mitt jobb till positiva förändringar!

• bebbe2005

hej, här skrivs det flitigt igen! Alla hjärtans dag, ja! Överkommersialiserat, fast dock rätt nice egentligen
    jag har dock turen(?) att fa spendera den pa läkarmottagningen med min man ikväll, för han pajade sitt knä i lördags när han njöt av pulversnön - sa nu gar han pa kryckor, kan knappt röra sig och är precis san som stackars män är när de är sjuka - veklig och tycksyndommigjagharsaont-syndrom
    förresten, ingen som lade märke till att jag outade mig pa jobbet igar?!

• bebbe2005

Wow, OZ - inte illa - grattis! Visserligen tror jag att du i smyg förlagrat dina cm till mig, för känns ungefär som om 3 cm utökats pa en vecka... har nu endast ett par byxor kvar som jag kan ha pa mig halvbekvämt... oh, jag vill bara att denna vecka ska flyga fram, sa att jag officiellt kan börja njuta av att ga in i 2a trimestern!
    Förra veckan spökade nog mina gravhormon - blev lite larvigt stött av saknade kommentarer tack för att ni märkte piken, blev bättre da

Flinx, du är ju i övertid! Nedräkningen som inte stämde kanske stämmer ända, det skulle betyda att tomorrow is the day!! Tänker pa dig!

• bebbe2005

Wow, ligger han 3:a - suveränt!! Ja, typiskt att sitta pa jobbet och missa det hela...

OZ, är i v12 (gar in i v13 pa torsdag), sa snart är orosperioden 1 över, men antar att man sedan börjar oroa sig för annat istället. Ja, har haft 2 vul redan (senast i v9, sag da hjärtat ticka ordentligt, men mycket mer sag man inte) och imorgon är det dags för vul nr. 3, sa är lite spänd inför det, för imorgon bör jag ju verkligen kunna se en del . Har matt sa bra hela tiden att jag visst undrar ibland om verkligen allt kan sta rätt till - eftersom det verkar som om ALLA mar illa och jag inte har gjort det, sa kan man ju inte lata bli att oroa sig...
    kom förresten pa att forsta trimestern visst inte är över förrän i början av mars...hmm, lyckotänkande??!!

• bebbe2005

nä, stackarn... a andra sidan är en femte plats verkligen inte fy skam! Av mig far han dock medalj, för att han kämpar o aldrig ger upp (dock är detta nog hans sista säsong?), är en stolthet för Sverige och för att han med sina 36 var den äldsta av dem alla i racet! DET är en prestation!!!

• bebbe2005

tjena tjejer! morgonrapporten fran flinxan saknas - och idag är det den 21:a, jag tror att det är nagonting pa G!!!

Svar på tråden Midsommargänget III