Hej tjejer!
här händer det saker! later onekligen intressant för dig, munter - ja, som gravid kan man ju lätt bli lite snurrig, sa även plus kan plötsligt se ut som minus
nej, skämt asido, som rallymoster skrev: Är det inte rött i trosan så är det inte kört!
Själv var jag mer eller mindre tvungen att berätta att jag är gravid för min chef idag. Vi hade uarliga tvecklingssamtalet och nya mal för aret skulle läggas upp... efter att jobbmalen definerats sa är en av mina personliga mal att kommunicera mer (tja, jobbar gärna självständigt o infar endast om verkligen nödvändigt... - det gillar inte min nya machochef)... sa dagens kommunikation blev alltsa att jag ju maste informera dig om att jag är gravid! Hade förväntat mig att han endast skulle nicka och säga, jaha du, da maste vi nog hitta mindre ansvarsfulla uppgifter till dig da, för snart är du ju borta... tja, här i landet är jämlikheten som sagt inte lika langt gangen som i kära svedala...!
Men positivt överraskad blev jag - han blev verkligen glad för min skull och gratulerade hjärtligt och hade haft sina föraningar, sa kom visst inte direkt som en överraskning (hmm, var tvungen att lägga in en nödlögn i januari om att jag inte fick flyga mer än 2 ggr per manad pga gammal bihaleinflammation som fortfarande inte läkt... han gick inte pa den men sade inget da
). Dock sade han i machostil att vi ju inte hade behövt lägga upp nagra arsmal da ju, men jag högg tillbaka med att det var viktigt för mig, för jag kommer ju tillbaka - vilket han tog som en positiv överraskning. Ja, är tyvärr sa här att det inte är särskilt manga kvinnor som atergar till sina jobb efter graviditeten utan blir hemmamammor (en orsak helt klart pga barnomsorg som inte finns...)
Men jag känner mig jättenöjd för att det gick sa bra, att jag nu kan öppet kan ha mina hormonsvängningar och skylla pa graviditeten
och att jag nu äntligen far byta kontorsrum (vägg i vägg sitter en kvinna som bolmar för fullt och röken slinker in via ventilationen in i mitt rum, sa stinker obehagligt) - sa där far jag inte längre sitta i mitt tillstand
Graviditet för alltsa även pa mitt jobb till positiva förändringar!