Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Flodisen |Visa alla inlägg
  • Flodisen

Midsommargänget III

Ihh jag är beskärd. FL har tagit delar av mitt ansikte och min rumpa Vaar jag för bred??

• Flodisen

Tjoho. Idag är jag ledig. Jag har också varit hos tandläkaren. Inga hål (som vanlig!)- däremot så håller jag på att borsta bort mitt tandkött. Utan tandkött trillar tänderna ut på sikt Så jag fick en lektion i hur man borstar tänderna, så det är bara lära om och lära rätt som gäller. Mitt kalas kostade 697 för mig, 53 kroner bjussde Försäkringskassan på ser jag på kvittot. Mitt tandläkarbesök bestod av undersökning
    (560 kr) + tandsten, inst o info puts (190 kr). Det var väl information ni riktigt längtade efter att få

Elin - Kul att du din hemliga kickboxare ger sig till känna. Sen så verkar alla skylla på att om man är gravid så fiser man gravidfisar. Hur skiljer sig dessa mot ickegravida fisar?

OZ - vad kul att diktmisnkningsdieten fungerar. Min terori om varför man inte blir hunrgig är att dieter ofta är upplagda med planerade mellanmål. Man äter ju hela tiden Inte mycket - men väldigt ofta. Och det är ju så man ska äta när man inte dietar sig också så att blodsockret håller sig på en jämn nivå. Jag har förökt tänka lite mer på att få till bra mellanmål och fruktstunder nu när jag jobbar och har regelbunda tider. Vi får väl se om det fungerar...

• Flodisen

Hej Anemone!
    Vad kul att du äntligen visar ditt Pluppiga tryne Vi har saknat dig.

Om ni har lagt barn planerna på hyllan ett år, kör ni med kondom då eller har du/ni funderat på något annat. De som har klämt ut barn funderar på kopparspiral för att kroppen ska vara fit-for-figth när man tar bort den och redo att gå in på omgång 2. Så det borde ju vara ett alternativ om man inte vill sätta igång och äta p-piller och inte gillar mecket med kondom. Det vore spännande att få höra hur nu resonerar?!?!??

Verkligen jätteroligt att du är tillbaka!

• Flodisen

Anemone - Jag har ingen aningom man kan ha spiral utan att ha fött barn. JAg har alltid utgått från att det går. Man har ju lärt sig rabbla vilka preventilmedel som finns, men aldrig vilka biverkningar och vilka förutsättningar som kräva. Detta är ytterligare en sak som skolan också missade att undervisa om.

• Flodisen

Toca - jag kom inte in i din gravkalander för en stund sen. Men du kanske hade hunnit radera den!??!?

• Flodisen

Ja just det. Måste meddela att min mens kom som ett brev på posten i dag. Dag 28 var igår (skrev fel tidigare). De två senaste gångerna har cykeln vari 27 och 29 dagar, det är en lagom felmarginal tycker jag. Jag hoppas att det fortsätter så, och kroppen har hittat rätt!

• Flodisen

Tricket med hemgjorda semlor är ju att blanda mandelmassan med innanmätet (själva bullen) på bullen tillsammans med lite mjöl alt grädde. Mums, mums!
    Florsockret på locket ska fördelas med sil, annars blir det fula klumpar och kala fläckar.
    Hoppa gärna över soclret i grädden, det blir så sött ändå.

Semlan ska avnjutas med varm mjölk på djup talrik. Man börjar med att ta av och äta locket, sedan hälls den varma mjölken på grädden. En del av grädden smälter och rinner nerpå talriken tillsammans med mjölken. Semlan äts sedan runt om så att man har de gottanste innandömmet kvar till sist.

Åhh vad jag blev sugen på hemgjord semla...

Svar på tråden Midsommargänget III