• flinx

Midsommargänget III

Tjoho!
    Fick ju frågan för 30 sidor sen "hur det känns". Hm. *analyserar*. Det känns både overkligt och helt naturligt! Knäppt va!
    Hjärtat svämmar iallafal över och jag har sluppit sk blues!
    Saker sm inte blev som tänkt:
    Tillrinning av mjölk: Vaddå tillrinning? I mitt fall måste det ha forsat till för mina småkupor exploderade till jag vet inte vad (kunde köra penntricket _mellan_ lökarna UTAN behå). Stenhårda som betong och de buktade ut i armhålorna!! Jag kunde knappt tro det. Och det var INTE alls kul eller skönt. Nu har det gett med sig och börjar normaliseras men jäklar! Man hade läst om det men att det blev såå spänt och såå hårt! Weird.

• flinx

Måste bara göra ett inlägg för att markera

• flinx

morning! Jag har sovit crappy för sonen har gnytt och kinkat. Vi båda somnade ordentligt först vid 6.30 och ung nu är frukosten avklarad! så var det med den smekmånaden! Nae vars, hat sköter sig faktiskt rätt bra. Jag tycker inte det varit så farligt än så länge men snart börjar ju markservicen jobba så då blir det andra bullar!

Igår var vi på första BVC-besök och då uppträdde han exemplariskt! Sov i mannens famn första snacket med barnsjuksköterskan och ammade sen tyst och pep knapp på skötbordet. Väger nu strax över 4kg så det är tydligen inte bara luft i mina lökar!
    Nu ar han premiärsomnat i BabyBjörnen (Active) så jag har två händer att skriva med tjoho!

• flinx

nja det är nog svårt att amma i BB men sova går bra!

Jag håller på att rensa garderoben! Ut med gravvoplaggen och ner med de påsar jag stuvat undan! Fast mkt är inte uppknäppbart och därmed inte så amningsvänligt.

• flinx

bebbe - i min stad kan man inte göra nupp så istället för att åka iväg (under semestern var det oxå...) så gick vi direkt på fvp.

• flinx

städa ja..... vovven har läpligt nog börjat fälla så nu börjar en 2-3 veckors jäkligt hårig period - usch!

linnen. bra det där. ska kolla vilka jag har som funkar att dra ner. Har ett Boob-linne men de är så jäkla oskäligt dyra!

• flinx

Bebbe - vi hade oxå misstankar om missbildningar i släkten som förde oss på fvp. Annars hade vi nog inte gjort fvp då jag är under 35. Och man bör veta vad man tänkt göra i fall det visar på kromosomfel. Vi resonerade som så att vi troligtvis valt abort om det visat på downs.

• flinx

Precis som Timisen tänkte vi. Men det är nästan "förbjudet" att yttra sånt på fl. Då ska man vara så stark och vara kapabel till att välkomna allt som händer. Men jag tror inte vi hade varit så starka. Men jag har nog alltid varit för abort - på den tiden när man var straxt över 20 hade jag nog inte blinkat utan gjort abort för att jag inte var redo eller mogen. Men andra hade säkert en annan åsikt redan då.
    Fast sen är det alltid en sak att vara säker i teorin och en annan att ställas inför fakta. Knivigt.

• flinx

Najs Elin!

Vi missbedömde oxå våra gästers törst och hade massa vin kvar efter bröllopet! En massa öl och sprit oxå!

Pricken! I somras höll jag tal på en kompis bröllop och jag "körde bil" så jag drack alkofritt alternativ. Men det var bra att jag fick ha enn glas som såg ut som vin i handen så inte hela sällskapet på 120pers skulle misstänka nåt! Det gick att hålla tal nykter oxå! Jag höll mitt nära kaffet så då har ju alla andra fått i sig lite=bra!

Timis! Hellre lugnt på jobbet kanske för lagom penning... Fast i förrgår såg jag en platsannons som jag troligen skulle ha hugg på.... Kuk. Ingen idé att ens söka just nu I guess. Men jag återkommer till hösten om drömjobbet skulle rulla in.

Svar på tråden Midsommargänget III