Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Jag hoppas det är Flinxan som skämtar med oss aprilo!!
    Men det känns ju bra att det inte bara är hos mig som det har k*kat ur!
    Nu ska jag gå och leta efter lunch i kylskåpet, ikväll ska jag o mamsen gå på opera, "Carmen", och innan, på seneftermiddagen, ska vi käka ute! Det är inte ofta vi gör sånt ihop! Hoppas snyltarn, min mage och rygg håller sig i schack bara...

• Tant T

Morrn morrn!

Nope Rally, det var i Gasklockorna hemma som vi var och såg Carmen! Lyriska sällskapet satte upp den, och de är bara sååå proffsiga, den som finge vara med där...!

På din sida (="Min sida") finns en rubrik "Inställningar", där kan du ändra vissa saker, annars kan du ställa frågan i den här tråden:
    beta.familjeliv.se/Forum-5-163/m7181667.html

Gud, vad ni har skrivit i helgen!
    Jag har noterat Surfers (och Flinxans) Clinique-tips (I just lööve Clinique!) och concealern och pudret skall införskaffas! Känner ni till om de har nån bra ögonkräm oxå?
    Mannen hade köpt en mascara och ett läppglans av Clinique (åt mig, inte sig själv! ) på Finlandsbåten i helgen, synd att jag inte kände till Surfers tips innan han for!

• Tant T

Jo, FL är skitsegt idag!
    Nån som vet nåt mer om det andra strulet?

Hur mår du förresten Rally? Några cravings än?

• Tant T

Neeeej, gud vad sorgligt, fruktansvärt och fasansfullt tragiskt!! Varför gick jag in på Aftonbladet och kollade?! Nu bölar jag ju som en gris här på jobbet!! Skit å!! Ska försöka hålla mig ifrån att gå in på dagboken...

• Tant T

Oj, här pratar ni skojigheter!

Jag skulle nog föreslå ett mellanmål på förmiddagen oxå, en frukt eller nåt! Och för att hålla blodsockret nere så skulle jag äta var tredje timme, bara för att vara på den säkra sidan och kunna stå emot suget att gå och handla nåt i godisautomaten!

En extra smörgås tillsammans med ex. ett glas mjölk och en frukt ska vara lagom för de flesta gravade! Sen har ju alla olika förutsättningar, som vi pratade om häromdagen, att gå upp i vikt och vi har olika många kilon sen tidigare att "ta av". Jag har absolut varit mer hungrig under graviditeten än innan, och har ätit smörgås och frukt både för- och eftermiddag. Nu märker jag särskilt att jag är mer hungrig men det kan bero på att det inte längre finns så mycket plats för magsäcken därinne, och att man därför inte kan äta så mycket varje gång... Dessutom blir man lite smått illamående och får lättare halsbränna/sura uppstötningar om man äter för mycket... Och det vill man ju helst undvika!

Apropå tidigare diskussion, så ställer jag frågan igen, nån som vet nån bra ögonkräm, MOT rynkor (inte FÖR ), gärna Clinique?

• Tant T

"för att hålla blodsockret uppe och undvika blodsockerfall" ska det naturligtvis stå!

• Tant T

Morrn! Tog sena tåget till jobbet, skönt med sovmorgon till 05.45!

Helvetesmens!! Jag skickar en stoooor kram till mensarna Munter, Ozzy och Surfer!

Najs att ni nu beställt vagn Elin! Svart med orange lift blir ju skiiitsnyggt!

• Tant T

Din stolle till gyn verkar ju vara ett riktigt arsle själv! Jag håller fullständigt med Timisen, byt gyn mot en som är mer handlingskraftig!!

• Tant T

Cocci, man har som PMS i 40 veckor!!

Vad har hänt nu då, Elin? Nåt mer i dokusåpan Elins jobb?

• Tant T

Tjenixen HG, har du kollat din mail/meddelandemappen/inkorgen?

Och när du ändå är här (om du är kvar eller om du rusat till Hjs räddning...), ska ett stödbälte för fogarna provas ut? Alltså, är det anpassat i viktklass och sånt eller är det one size fits all varianten som gäller?

Svar på tråden Midsommargänget III