Oj, här pratar ni skojigheter!
Jag skulle nog föreslå ett mellanmål på förmiddagen oxå, en frukt eller nåt! Och för att hålla blodsockret nere så skulle jag äta var tredje timme, bara för att vara på den säkra sidan och kunna stå emot suget att gå och handla nåt i godisautomaten!
En extra smörgås tillsammans med ex. ett glas mjölk och en frukt ska vara lagom för de flesta gravade! Sen har ju alla olika förutsättningar, som vi pratade om häromdagen, att gå upp i vikt och vi har olika många kilon sen tidigare att "ta av". Jag har absolut varit mer hungrig under graviditeten än innan, och har ätit smörgås och frukt både för- och eftermiddag. Nu märker jag särskilt att jag är mer hungrig men det kan bero på att det inte längre finns så mycket plats för magsäcken därinne, och att man därför inte kan äta så mycket varje gång... Dessutom blir man lite smått illamående och får lättare halsbränna/sura uppstötningar om man äter för mycket... Och det vill man ju helst undvika!
Apropå tidigare diskussion, så ställer jag frågan igen, nån som vet nån bra ögonkräm, MOT rynkor (inte FÖR
), gärna Clinique?