Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Hej. Idag är det min tur att vara låg och irriterad, fast inte av samma anledning som Ozzy och Munter, jag vet nog egentligen inte varför jag är irriterad...

Suuuurfeeeer!! Jag kräver ett tips på bra ögonkräm pronto!! MOT rynkor!! Gärna Clinique!! Skärpning!!

Och ha det så fucking trevligt på fikat idag då!! Och snacka gärna skit om oss andra, det är vi värda!!

• Tant T

Tack Surfer, you just made my day! Jag kan vara så djävulskt velig ibland och tycker det är sååå skönt när andra fattar beslut ÅT mig! Undrar om jag ska inhandla de här dyra men ack så luxuiösa produkterna (ögonkrämen, concealern och pudret) på en gång, typ ikväll på vägen hem, eller om jag ska vara en förnuftig kicka och vänta tills vi inhandlat det nödvändigaste till hus o bebis...? Äh, världen kan gå under imorgon och jag vill dö vacker och rynkfri!

• Tant T

Tjoho! Här var det fler bra tips!
    Kruxelimuxet för min del är att jag är rätt eksem- och allergibenägen i särskilt ansiktet så när jag hittat ett märke som funkar (som Clinique!) så försöker jag hålla mig till det. Har ex.vis försökt med miljarders olika märken på ögonskugga, såväl dyrt som billigt, men får utslag och svullna ögon av alla _utom_ Clinique! Och detsamma gäller läppstift och läppglans som jag oxå provat femtielva märken av, så därav min favorisering av Clinique. Fick en gång en riktigt läskig reaktion av en L'oreal-kräm, hela ansiktet svällde upp över natten och jag kunde nästan inte öppna ögonen, precis lagom när jag tyckte att det började bli lite tungt att andas (och jag kunde inte förstå varför!) kom sambon på den smarta idén att ta en allergitablett (som jag annars använder mot pollenallergi) och då tog det 2 timmar så började såväl näsa och haka kunna skönjas igen!

Önskelista tills minigrisen kommer?! Whadda grejt idea!! Det ska bara stå egna grejer på den, bebissaker kan man köpa billigt på Ikea och Jysk, medan krämer, smink och lyxprodukter är dyyyrt!

Munterstumpan! Stor kram från norr skickas härmed!

• Tant T

Prickiga filten, so najs to see you!
    Hur mås det nu i v35 är det va? Har minipricken vänt sig och fixerats?
    Hur gick det med vagn? Har ni beställt från Deutschland?

• Tant T

Skönt att gå hem från jobbet, Pricken!
    Jag räknade efter och jag har _21_ dagar (!!) kvar att jobba innan jag går hem den 12 maj!! Det är röda dagar, påsk och sånt (samt att jag plockar ut nån kompdag och semesterdag här och där) och nu börjar jag bli riktigt nojig över hur man ska hinna med saker och ting!! Ärligt så känns det lite oroande...

• Tant T

Om nån är, eller känner nån som är, intresserad av en utskällning och få luren slängd i örat så kan ni bara ringa mig på jobbet så fixar jag det! Har precis gjort det med min internetleverantörs support och jag är fortfarande skitirriterad och flyförbannad och måste få ut mina aggressioner! Grrrrr!!
    Jag känner verkligen att minsta lilla som går mig emot idag så går jag i taket, så snart kommer nog gråten oxå! Det brukar liksom bli så till slut...

• Tant T

Näej då Elin, jag bara är så här pissig emellanåt, och det tillåter jag mig att vara, det måste man för att orka! Att alltid få höra klämkäcka hurtigkommentarer som "det ordnar sig", "se så, gaska upp dig nu" och "det finns de som har det mycket värre" får mig att bli ännu mer djävulsklik! Det finns de här på jobbet som har såna hurtighetstendenser och då försöker jag stänga in mig på rummet för att inte gripa tag i första bästa student och slå i huvet på hurtignissen!

Jag vill ha nåt riktigt gott att äta ikväll, som tröst och kompensation... Nån som har nåt förslag?! Fiskbullar har vi redan ätit den här veckan!

• Tant T

Haha! Radhusmässig pulverchokladpudding passar alldeles utmärkt på mig! Ska köpa hem det till helgen!
    Man kan ju alltid köpa Minimat och ringla över, om man vill spara ännu fler kalorier!

Kycklinglasagnen lät mumsich! Lägg in det annorstädes vet ja!

Ska man blöda efter spiral är insatt?! Och om ja, varför då?!

• Tant T

Och jag utgår ifrån att de har kamera med sig och förevigar de bara överkropparna!

• Tant T

Grattis till Toca som mår bra!

Jag skulle nog klara mig läääänge på kaffe och mackor!! Tyvärr har inte mannen samma matpreferenser...

Jag är jättenästäppt, tror det är både grav- och förkylningsrelaterat, och har ännu svårare att andas än i vanliga fall! Skit... Och har sysslat med utredningsarbete på hög nivå i över 2 timmar, och det handlar inte om SFS eller HSF utan om elbolag!! Värsta strulet med elen och fakturan, gamla hyresvärden har ställt till problem för vår del och detta lära redas ut pronto så nu återstår bara att informera den gamle uven om att _han_ får betala vår elräkning för mars, april och början av maj!! Men nu ska jag lugna ned mig och gå och äta lunch!

Svar på tråden Midsommargänget III