Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Hellöööö! Long time no see känns det som!
    Jag är inne en snabbis med vårt seeeega modem, har läst ikapp här och ska nu göra mig iordning för middag på finresto med barnafadern!

Glad påsk och massor av påskpussar till alla!!

• Tant T

Morrn! Är inne en snabbis, ska gå ut och sopa altanen i det ljuvliga vårvädret! Fr o m igår är altanen snöfri nämligen (sambons envetna hackande med spaden kan ha bidragit till att det gick fortare hos oss än hos grannen...)!
    Senare på eftermiddagen ska svärmor hämtas för tårtfika och premiärbesiktning av huset (hon har inte varit här än, hon har legat på sjukhus och allt vad det är), så kanske borde man även göra ett städryck som vissa av er tycks ha gjort igår (eller om det var i förrgår?)...? Eller, jag vet inte, jag kan ju alltid skylla på att jag börjar bli tjocker och har andningssvårigheter...

Vad jag fattade så skulle de justera alla "barnsjukdomar" i den här nya versionen så snart de tagit bort den gamla, så att samma funktioner finns även i den nya, det är åtminstone så de sagt när folk klagat på att saker inte fungerar! Men vem vet, mycket snack och liten verkstad...

Nu ska jag ta min kvast och ge mig iväg!

• Tant T

Hej Elinpelin! Jag mår rätt ok, tackar som frågar, en ska ente klaga! Lite allmänna grav.krämpor men annars ok, min värsta foglossning tror jag faktiskt släppt lite (utom i framfogen), känner dock igen mig från förr i din värk! Har du pratat med läkare om sjukskrivning eller så?

• Tant T

Morrn morrn, har varit uppe lääänge, ända sen 09!
    Kikar bara in en sväng, ska iväg och köpa cykel till mannen, för _mina_ pengar!
    Kanske kanske går han då med på att gå in på Barnens hus och kolla skötbord... Har ni köpt det än, Elin och Prickelino? Vilken sort köpte ni?

Nu gastar han nerifrån, måste ila!

• Tant T

Tjaba i vårvädret!

Nog f*n är det typiskt, när man väl vinner nåt så är det en virtuell bajskorv, jädra Elin! Jag föreslår byte av moderkakor istället, när de väl är utkrystade!

Nope Pricken, det bidde inget skötbordstittande, Barnens hus var stängt! Det får la bli till veckan istället. Vi vill ha ett som har lådor eller trådkorgar under själva skötplatsen, så man får plats med såväl små handdukar, tvättlappar, blöjor, bodies, osv., vi har inte så mycket hyllor i övrigt i badrummet.

Åh HG, vad jobbigt!!  Jag tror jag skulle reagera precis som du i en sån situation och det enda som hjälper är väl antagligen att prata, prata och älta det hela, vända o vrida, för- och nackdelar osv. osv. tills nån sida har flest plus hos er båda, men det kanske tar sin lilla tid? Fattade jag fel eller måste han bestämma sig idag?!

Och sympatier och svordomar å Timisens sida också, det är som om lagen om alltings jävlighet regerar in i minsta detalj ibland! Fingers crossed för imorgon i alla fall!

Vi har varit ute o promenixat i sakta mak idag, det går inte fort nuförtiden kan jag säga och promenaden åtföljs ofta av värk i pullbenet och i vänster ljumske och insida lår, så man får välja sina tillfällen! Sen bidde det fika ute på altan på framsidan med husinspekterande väninna och därefter gardinupphängning i kök och matrum, så nu börjar det bli dags för en tupplur i soffan medan mannen gör hemmagjord pizza med färska champinjoner, soltorkade tomater och mozzarella! I like den arbetsfördelningen!

• Tant T

Hej svejs, kikar in snabbt bara för att prova ADSLet som nu äntligen kommit igång!
    Mindre skojigt är att jag fr o m idag är sjukskriven på heltid för "hotande förtidsbörd" fram till _21 maj_! Det får vi se hur det blir med det...! Var på av BM rekommenderat läkarbesök på fm och tänkte mest bara snacka lite skit och så säger överläkartanten när jag ligger i favvostolen att livmodertappen var mjuk och alldeles för kort för att vara så tidigt och dessutom dillade hon nåt om för många vita blodkroppar i nån odling hon gjorde! Nån slags antibiotika, i princip konstant ryggläge i säng el soffa i åtminstone en vecka och inga mer badkarsskrubbningar för min del, var förhållningsorderna! Jag blev ledsen, det var ju inte så här det skulle bli...

Efter detta egoinlägg beger jag mig nu i sakta mak till nedervåningen för att såsom de gamla grekerna inta viloläge och äta mannens nyinköpta tröstpraliner mitt i allt elände!

Ett PS till Timisen, superoptimopsitopsisktpangfenomenaliskt!!

• Tant T

Soffan calling!
    Tack för er omtänksamhet och kramar, gullisar! Skickar en blöt puss tebax! (Vill ni inte ha den så kan ni ju alltid skicka den vidare till nån hunk i närheten... )
    Jag _försöker_ hålla mig stilla men det blir mest omkringlunkande i huset med zombieliknande slowmotionrörelser, att röra sig sakta är för mig en konst som endast de visa vara insatta i!

Kul att få se grodan Rally!! Jag är så glad för er skull!

4.mom är ett bra plejs! Jag har under graviditetens gång beställt tre par brallor därifrån och det har gått superfort att få hem dem i brevlådan och när jag var tvungen att skicka tillbaka ett par som var för små så gick det oxå smidigt! Kanske oxå ska ta och ramla in där och handla nån amningstop när jag ändå är hemma och kan göra av med pengar på nätet?

Nu måste jag snart ta och ringa jobbet, skickade ett kort mail igår kväll för att infa om läget men jag lär ju ringa och lägga upp hur det ska bli med allt... Blä! Och jag har ju en massa jobbgrejer hemma!! Så jag måste ändå ner innan gosegrisen kommer! Håhåjaja...

• Tant T

Min alzeimersjuke fader har precis fått en handdator som ger ifrån sig ljud när har saker att komma ihåg, "gå hem kl 16" har en signal, "möta mamma vid biblioteket" har en annan signal, kanske vore det nåt för dig Timisen?

• Tant T

Ja, precis den 1-2-3, Flinxan! Varför erbjuder sig inte nån av våra anförvanter att betala några dyra grejer åt bebisen?! Nähä, nu får vi minsann stå vårt kast och pröjsa allt från vagn till skötbord till babyskydd och fan och hans moster! Hur har ni gjort, bett säljaren skicka räkningen direkt till mormor eller?

• Tant T

Mannen, som fyller år 25 maj (38 hela stycken!), kom med den strålande idén att till sin födelsedag bara önska sig bebisprylar! Och den som kommer med nåt annat får inte kom in på tårta! Vi tänkte informera om att varken blommor, strumpor eller kristallskålar tas emot utan han önskar sig istället en Babybjörn bärsele och babysitter! De får väl gå ihop om de tycker det blir för dyrt, lite fantasi får de väl ha!

Så ni har bestämt er för dop nu HG? Vi har dillat väldigt löst och antagligen blir det väl dop fast jag skulle eg. helst vilja ha det så opretentiöst som möjligt och helst inte ens i kyrkan, går det?

Vad var det för ny investering du gjort, Flodis? Jo, det var kameran va?

• Tant T

Tjenis, här strålar inte solen det minsta utan regnet fullkomligen pissar ner!!

Du törs Flinxan, du törs!! Ta'na ordentligt i örat, vet ja! Ställa till det på det där viset!!

Vi har förvisso både min mamma o pappa här samt mannens dito, men de är ju inte mycket att hänga i julgranen, om man säger så... Vi kommer att få grymmans svårt med stöd och barnvakt mer än nån timme eller två, får försöka lägga ut lite krokar här i nya området, jag vet att det ska finnas en dagbarnvårdare här nånstans, kanske hon mot betalning sen kan ta hand om Snyltis så vi hinner pöka, gå på resto, träna och annat "riktigt" leverne!

Nä, nu ska jag göra ett nytt försök att få tag i kommandoran! Lord, have mercy!

• Tant T

Tjaba! Ni är roliga ni, det är så skönt att komma in hit lite lagom deppig och få sig ett rejält flabb, även fast det ligger djup och allvar i botten!

Ta det lugnt, Pricken! Hyr du en film och ägna dig åt dig själv vet ja! Själv ska jag strax ta med mig en bok ut på framsidan och sätta mig i lä i solstolen som sambon bar fram imorse kl 06.00 i -2°! Tur att dynan stod kvar inne!

Tjoho, vad det är kul med ord!! Ehuru I like, och även således (det är dock lite vanligare), det använder jag mig ofta av, för att inte tala om såna meningslösheter som knappologi!

Svar på tråden Midsommargänget III