Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Tröstar med att mina amningstoppar är ganska tajta. Jag vill också shoppa, men hindras av att föräldrapennigen är så jäkla kass (och så snögloppet dårå).

Vad tros om en fika i slutet av veckan? Vi kan ju SMSa vidare götisar.

Timisen - saknaden är ömsesidig!

• HååGe

Flinx - du kommer säkert att gå ner i vikt rekordsnabbt! Satsa på snygga brallor, kjolar och snygga cardigans! Det kan alla amningskossor ha! Stövlar likaså. JAg använde två par stövlar som gravid och får ju erkänna att fötterna var lite svullna så nu måste jag ha sulor i stövlarna. Nåväl - just nu är det ju bara gummistövlar som gäller (vädret här är deppigt värre alltså).
    Härom dagen köpte jag iallafall ett turkost linne och en turkos volangkjol som jag skall vara snygg lattemorsa i till våren. Linnen är skapliga att amma i!

Jag är jättesugen på skinnjacka! Har aldrig ägt någon men tänker just nu att en mellanbrun skinnkavaj eller lumberjacka skulle vara preciiiis det jag behöver. Man får ju sina fixa idéer.
    Dagens spaning annars (får se om någon håller med mig). Vill man inte ALLTID ha bara ETT par jeans till? Letar man inte alltid efter ett par snyggare jeans? Jag är iallafall ständigt på jakt trots att fem par hänger i garderoben. Är ju lost på marknaden sedan tio år tillbaka. Acne och Fornarina och coola Anna och gud vet allt. Har ni koll på detta?

Ser ut som white trash idag annars. Mjukisbyxor och ett fleece som inte matchar. Har iallafall målat naglarna.

• HååGe

Jag gillar också kavajer, men har bara en svart och den börjar bli ruggigt gammal. Man är ju rolig i det att man ofta köper flera plagg av samma sort. Svarta tröjor....

• HååGe

Hj har fortfarande då och då släng av koliksmärta i magen. Inatt till exempel. Han har vaknat varannan timma och velat äta och äta. Jag har fått sår på brösten igen och har en sömnbrist som heter duga. Jäkla skit! Varför är jag så otålig och vill att min sjuveckors kille skall sova hela natten. Saknar livet som det var förr! Har knappt orkat klä mig idag. Har för stora jeans och en grådaskig amningströja. Ej tvättat håret eller sminkat mig. Tycker livet är jättepestigt. Nu sover han iallafall en stund så jag skall gå och knyta mig också (och gissa vad som händer när jag lägger huvudet på kudden?). Känner mig bara totalt uppgiven med min trötthet, griniga bebis och fula, sladdriga kropp. Jaha, så var han vaken då. Hann iallafall dricka en kopp thé.

Jag vet att det är ett mirakel att få barn och att det skall vara underbart, men sanningen (för mig) är att det INTE är så hela tiden! Ensamt kan det bli också!

BLÄ

• HååGe

Gulle gulle er! Jag har fått en plasthätta-grej, men jag vet inte riktigt hur den fungerar. Får nog kika på det kanske.
    Obs! en riskgrej med att gå hemma och inte ha så mycket planerat på dagarna. Man SKÅPÄTER!! Det gäller nu att skåpäta rätt saker, men det mesta som är nyttigt ger Hj eventuella magbekymmer (äpplen, apelsiner, bönor, grovt bröd mm mm mm). Hm, jag hårdsatsar på bananer.
    Jag skall gaska upp mig - lovar! Det är ju som ni säger, att an växer och kommer att bli mer stabil fram på vårkanten.

• HååGe

Flinx - om du undrar vart det skall ta vägen så kan jag berätta det för dig. Du håller på att förvandlas till en amningsmaskin!
    Några tecken ännu???
    Tack Surfer, Mini, Timisen, Tanten och Flinx!!!

Har nu sovit en timma på soffan med sonen som däckade av i Babybjörnen. Lite bättre nu.

• HååGe

JÄttejättejätteroligt med UL Elin! Jag var helt hög efter mitt och maken också!

Jättebilliga skrivare pajar alltid. De borde förbjudas!

• HååGe

Jamen sova och duscha länge har väl sitt pris OZ - det låter ju inte så dumt! Semla till frukost hade jag också kunnat tänka mig!
    Pricken - äckliga du! Vill också ligga vid pool. Fast mina drömmar är just nu på lägre nivå. Resonerar som schwester Esther och längtar efter torra trottoarer och solsken i april.
    Sonen vaknade...

• HååGe

Jag har inte åkt skridskor på 20 år! Var definitivt ingen princessa då heller. Är lite sugen på långfärdsskriller dock.

Esther - jag försöker undvika TVn och ägnar tiden åt lite läsning i gamla inredningstidningar, men det är inte så stimulerande. Svårt att hitta ett sätt att hålla boken och vända blad när man ammar, men jag skall göra ett nytt försök.
    Har dock några favvoprogram. Oprah är bra ibland och repriserna på när de gör om gamla haggor som får skitmycket pengar att shoppa kläder för i London gillar jag. Annars kan man ju skippa alla stavningstävligar och såpor.

Surfturf - jag var aldrig på Svahns. Insåg tidigt att jag inte skulle ha råd med drömklänningen och lät sy upp en istället. Blev väl sådär, men dessvärre inte riktigt som jag hade hoppats. Jösses vilken kul planering du har framför dig. Shit vad vacker du kommer att bli!!!

• HååGe

Elin - info av dietist! Vad ville hon säga då? Att man skall ta ett gals vatten istället för chokladkakan under graviditeten? usch vad präktigt i så fall!

Svar på tråden Midsommargänget III