Inlägg från: Timisen |Visa alla inlägg
  • Timisen

Midsommargänget III

Hej Ozzy kram tillbax ...inget plussande ännu?

Tulpaner...Yes...får mig på gott humör! Den perfekta inredningsblomman!
    Och en annan favvo är Vita huset (går självklart inte i repris Oz och sänds snart mitt i natten...grrr)!! Jag sa på jobbet att jag gillade vita huset just för att den inte är så amerikansk (det är inte fel att ngt är amerikanskt per se, dock gäller det inte film)...den kvinnliga chefsdonnan skrattade o menade att VH verkligen var urtypen för en amerikansk serie...eh? Luras inte av flaggorna... Vaffan...amerikansk serie är för mig: God (huvudpersonen + ngr till) = syns utanpå och personen är helt igenom en ängel. Ond=person som är ful alternativt vacker med elak blick och saknar hjärta. Det går bra för de goda o dåligt för de onda. Man får tydligt fastslaget vem man ska sympatisera med. Alla hjältar klarar sig. Alla skämt är övertydliga. Intrigen utspelas i slowmotion och alla händelser tuggas för säkerhet om 8 ggr så att alla (snitt-amerikaner) hänger med. OCH det ingår alltid en färgad person i framträdande roll (den obligatoriska 1/4delen) som inte dör först men absolut inte sist. DET är amerikansk tv Vita huset är snabb. Huvudpersonerna är (iof orealistiskt) supersmarta men oxå koleriska, arroganta, maktkåta och saknar privatliv. Serien känns lite...fransk.. Love it!! Gillar oxå Cityakuten där det inte heller är så supertydligt vem som är den goda hjälten...

• Timisen

Semester ja prickis...den sista barnfria på länge? Lät soft

Vaffan var är cm...har hon rymt?

• Timisen

Inga barnsliga jävlar inne...elin? Toca?
    ...okej men då ruschar jag in utan en enda påbackning och skriker...

BAAAJJJSS!!!

Springer ut snabbt som faan igen...

• Timisen

Å i övrigt tycker jag att oz ska lämna återbud, Flinx ska föda, CM ska hålla tyst , Munter ska umgås mest m såna människor som har lite känslo-koll och som får henne att må bra, och jag ska träna mer för det får igång lite endorfiner

• Timisen

Och vet ni va? Den här tiden på året skapade tron på liemannen, lyckopillren, skilsmässor och allt annat jävulskap...tror ni att sånt uppstår i maj...nonono...

I min bekantsskapskrets har en kompis hittat sin mamma död i hallen (hjärtinfarkt) och en annan är ledig fr jobbet för att hålla koll på dottern som försökt begå självmord...

• Timisen

Faan jag behöver lite kaffe...

Och f ö har jag mensont i pattarna...

• Timisen

Var det bajset, självmordsdottern eller mina pattar som fick er att tystna?

• Timisen

Jag har faan inte gjort ett skit på jobbet idag!

• Timisen

Oz din jävla ögontjänararbetsnarkomanstreber!

Toca, jag strålar för jag är självbefruktad så i höst kommer det att ploppa ut en exakt kopia av mig och jag kommer senast nästa jul bli galen o ställa mig i kö för att adoptera BORT ungjäveln!

Mat, vad ska jag göra för mat? Köpa sushi? Igen... Det ska vara lätt, varmt och relativt nyttigt. Tips!!! Nu!

• Timisen

Nu!!!! Jag ska logga ut o handla sen!

Svar på tråden Midsommargänget III