Midsommargänget III
Hej Ozzy kram tillbax ...inget plussande ännu?
Tulpaner...Yes...får mig på gott humör! Den perfekta inredningsblomman!
Och en annan favvo är Vita huset (går självklart inte i repris Oz och sänds snart mitt i natten...grrr)!! Jag sa på jobbet att jag gillade vita huset just för att den inte är så amerikansk (det är inte fel att ngt är amerikanskt per se, dock gäller det inte film)...den kvinnliga chefsdonnan skrattade o menade att VH verkligen var urtypen för en amerikansk serie...eh? Luras inte av flaggorna... Vaffan...amerikansk serie är för mig: God (huvudpersonen + ngr till) = syns utanpå och personen är helt igenom en ängel. Ond=person som är ful alternativt vacker med elak blick och saknar hjärta. Det går bra för de goda o dåligt för de onda. Man får tydligt fastslaget vem man ska sympatisera med. Alla hjältar klarar sig. Alla skämt är övertydliga. Intrigen utspelas i slowmotion och alla händelser tuggas för säkerhet om 8 ggr så att alla (snitt-amerikaner) hänger med. OCH det ingår alltid en färgad person i framträdande roll (den obligatoriska 1/4delen) som inte dör först men absolut inte sist. DET är amerikansk tv Vita huset är snabb. Huvudpersonerna är (iof orealistiskt) supersmarta men oxå koleriska, arroganta, maktkåta och saknar privatliv. Serien känns lite...fransk..
Love it!!
Gillar oxå Cityakuten där det inte heller är så supertydligt vem som är den goda hjälten...