• toca

Midsommargänget III

Gud, vad jag har blivit huslig! Idag har jag gjort en citronpaj som blev riktigt lyckad. Bra revansch pa gardagen da smördegen till jordgubbsbakelserna inte jäste...
    Och nej, än sa länge är jag inte vad jag äter, men det kommer väl. Fast med min viktuppgang pa 0,3 kg pa fyra veckor känns det helt okej med lite onyttigheter!

• toca

Tjoho! Surfer är hippad!!!!! Rejält! Det lät som om ni hade kul och de hade ju verkligen ansträngt sig. Gulliga kompisar!

P-böter och fortköringsböter är kass! För ca ett ar sedan fick jag fortköringsböter precis utanför vart garage... Jag hade tydligen lite för brattom hem. Dagen efter fick jag böter för att jag körde mot rött - med CYKELN! Det jäkliga var att jag faktiskt stannade, liksom alla andra framför mig pa cykelvägen, och sedan körde vidare när de framför mig körde vidare. Det vara bara det att det inte hunnit sla om och det kollade inte jag när alla började köra. Fan. Den dagen var jag hyfsat sur...

Idag är jag däremot GLAD! Vi hade myskväll inne i stan igar med gravidsushi och Sa som i himelen pa bio. Idag ska jag... hmmm... nog bara slöa och ta det lugnt. Och imorgon har jag minsann FL-date!

Tack för fragan Elin! Jag har faktiskt inte kräkts pa flera dagar nu igen och det känns helt stralande! Jag börjar fa den gravidkänslan som jag inbillade mig tidigare att jag skulle ha. Och känner mig till och med löjligt stolt över min lilla putmage. Hur 17 kan man vara stolt över en mage?

Fraga till er gravida; Hur känns sammandragningar och hur tidigt kan de komma? När jag hostar och nyser känns det ibland som om jag far kramp i livmodern. Inte i hela utan bara pa ena eller andra sidan och det försvinner när jag masserar lite. Nu när förkylningen börjar bli bättre (efter TRE veckor) sa tycker jag ända att jag kan fa den här krampen ibland. Oftast pa mornarna innan jag klivit upp tror jag. Är det sammandragninar eller hostkramp? Kan man fa sammandragningar redan i vecka 16???

Och nu har väl jag tagit mitt utrymme för idag...

• toca

Jag kommer aldrig flyga med varken Flinx eller Surfer! En som loopar och en som kraschlandar... OCh jag som tycker kraftigt illa om att flyga i vanliga fall!(Vilket alla mina vänner och fd kollegor tyckte var vansinnigt roligt efterssom jag reste i snitt varannan vecka tidigare...)

• toca

Är Rita möjligen en främmande kvinna som är intresserad av ditt underliv...?

• toca

När jag läser din beskrivning Tanten sa tror jag nog att det är nagot annat som händer i min kropp. Kramp, sträckningar, ligament som töjer sig när jag spänner magmusklerna eller nagot sadant.
    Och inga fosterrörelser heller ännu. Tror jag. Undrar om Bebbe känner nagot ännu??

• toca

Spännande Rally!
    Häftigt att det är sa olika i de olika kulturerna! Här har det inte knystats om nagra känslor och tankar utan det är ett kort; Hur mar Ni? när man kommer in och det förväntas ett svar som har med raka fakta och fysik att göra. I övrigt konstaterar gyn hur jag/barnet mar och sedan är det klart.
    Tur att jag har er som fyller rollen som expert-BM!

• toca

Ah, var det igar det var bowling alltsa? Jag fick minsann en inbjudan men trodde det var nästa vecka. Tja...

• toca

Aha, du menar att du funderar pa att SKAFFA barn?
    Tja. Da är det bara att bestämma varbebis, höstbebis eller lite mittemellan. Sedan är saken omelett!

Jag tror förresten pa vinterbebis för er del! Februari sadär!

Svar på tråden Midsommargänget III