Inlägg från: Timisen |Visa alla inlägg
  • Timisen

Midsommargänget III

Jag tycker jag ser ut som en ordningsvakt/dagisfröken på bilden...typ raka motsatsen till förra nyllet.
    Kom sent till jobbet, dricker svart thé o häckar här o ska luncha tidigt med kompis...men ändå måste jag producera en del idag...hur ska det gå ihop???

• Timisen

Jag ska ta tillbaka min gamla avatar men inte ännu, jag trivs med CJ.

Munter, du har ett medd.

• Timisen

Jag ska oxå tjafsa om besök; om 10...obs 10..är det 1400...så alla okända; in 9 ggr nu!

• Timisen

Elin faan jag är antagligen lättroad för jag garvar åt alla dina inlägg...

Min lilla gulletoca lycka till!!!

Åter från lunch så jag stinker knappast ammoniak..snarare vitlöksvarning...

• Timisen

Min kompis frågade som gravid (hon var då 35) om min åsikt om FVP, hon hade kval...Som jag svarade o fortf tycker; det är en sak för mamman o pappan att avgöra; om de vill ha barnet även med downs. En annan kompis är uppväxt med relativt lätt (?) utvecklingsstörd lillasyster (ej downs men hon är väl i flera avseenden ung 6-8 år mentalt även nu som 30+) och kompisen är bergsäker; att leva som utvecklingsstörd är inte livskvalitet för den drabbade men inte heller för mamman som tvingats ge upp sitt liv. OCH jobbigt för syskonen.

• Timisen

Ja precis; vill man ha barnet även om det har downs eller vad man nu kan kolla så varför genomgå en massa tester? för att vara beredd? Jag läste om ett par som fick besked om downs och de blev självklart mkt chockade o ledsna men beslöt att ändå inte avbryta graviditeten...och barnet föddes friskt!!!

• Timisen

Jag kan i nuläget inte tänka mig att medvetet föda ett barn med handikapp (snackar downs el ngt lika allvarligt). Dels är jag för egoistisk; jag är inte beredd att låta 150% av mitt liv uteslutande kretsa kring barnet resten av mitt och/eller barnets liv. Sen är jag inte så säker på att allt liv är ett bra liv för barnet heller. MEN det här är mina alldeles högst personliga tankar. Har tagit mkt stort intryck av min kompis med handikappad syrra!

• Timisen

3 kvar till 1400 och vinsten är en...graviditet...:-P

Svar på tråden Midsommargänget III