Midsommargänget III
Dog alla?
Dog alla?
OK, Munter. Bra att du var online. Vi ses väl som bestämt? Kl. 10? På ett fik nära dig? Bara kollar... Mitt nummer har du fått om det skulle bli nåt akut knas.
Spännande spännande... Bara ni är nöjda när dagen är över, så är det bra! Håll oss informerade. Förresten Tanten... Har du tid eller lust med en lunch idag? Det är helt ok att svara nej när frågan kommer så sent.
Synd, men helt OK, jag hade behövt att gå NU i så fall. Jag ska klippa mig, kolla en sak och sen äta middag med en kompis. Vi ses ju snart ändå!
3087, men vad anger det egentligen? Är det inte vi själva som uppdaterar sidan (naiv Rally)?
Däremot är väl 4042 - 1757 = 2285 intressant (ur den aspekten att vi i alla fall vet vad sifforna står för). 3107 är lite intressant eftersom vi väl inte riktigt vet vad det står för. Siffror är kul tycker humanisten.
Min avancerade uträkning gällde antalet besökare minus de besökare som är inloggade, alltså hur många icke-inloggade som snokar runt på sidorna här. Jag har skrivit i moderatortråden och frågat om klickantalet och återkommer när jag har fått ett svar som jag tycker håller.
Hur gör ni förresten när ni uppdaterar sidan?
Aha! Uppdateringsknappen på datorn alltså! Nu gick det upp ett ljus. Jag har gjort som Tanten och gått in på mina favoriter och det kan ju rendera en hel del klick. Enligt moderatortråden så räknas alla klick som görs här, dvs inte bara de som blir när man öppnar sidan.
Själv är puckot jag bara här för att stänga av datorn. Jag gick hemifrån med både dator och FL på och kom på det efter några minuter så jag vände om. Vad är detta? Jag brukar inte vara så vimsig. Så nåt 12.10-tåg blir det inte för min del. Måste kolla när nästa går. Suck!
Appropå klickmätaren...
Det här svaret fick jag på moderatortråden:
"Klickmätaren mäter alla klick i en tråd. Det blir nytt klick om man uppdaterar sidan, går från en sida till en annan i tråden eller om man skriver ett inlägg."